Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Utvärdering av vecka 20.

Det har varit en bra vecka, både träningsmässigt, mat och viktmässigt. Att jag fick ett stort minus i torsdags gjore sitt för självförtroendet. Jag kanske klarar det här ändå..

Jag beslutade mig i lördags att låta lördagkvällar vara helt fria. Äta vad jag vill och absolut utan ångest. Mat ska inte handla om ångest överhuvudtaget. Jag vill ju inte ha några förbud för jag har upplevt att jag bara blir mer besatt utav det jag förbjuder. Dessutom vill jag ha en livsstil som är avslappnad och tillåtande. Jag tänker att jag kan mycket väl ta en bulle mitt i veckan till fikat, men inte varje dag och inte varje vecka. Lördagskvällar är dock lite lördagsgodis eller vad det nu månde vara hur okej som helst. Det handlar verkligen inte om någon frossardag då jag ska hetsäta. Utan bara om en kväll utan att behöva tänka så mycket. Det känns bra. Kosten just nu känns överlag enkel. Jag hoppas det fortsätter kännas så.


Skärmdump från Funbeat, där jag loggar all min träning.

Träningen känns både lätt och svår. Jag är inte van vid att behöva planera mina träningspass, jag är inte heller van vid att inte kunna vara lika impulsiv och “träna vad jag vill när jag vill”. Jag tror dock att det är väldigt bra för mina träningsresultat att strukturera upp min träning och det innebär att jag kommer se min utveckling tydligare. Enda missen den här veckan är att jag bara gjorde schemats coreprogram en gång istället för två. Fy! Dessutom är det där coreprogrammet sjukt svårt!

525 min men fin blandning utav träning känns som en kanonvecka. Fint. Nu fortsätter vi så!

 

  • KLOKT!

    Jag körde hård-lchf för att komma ner till ett rimligt BMI. Att jag slutade med LCHF har flera orsaker men den största är att 3 åringen tog efter. Jag är inte helt övertygad att det är toknyttigt för små barn att inte äta kolhydrater….

    Hur som helst. Nu tänker jag på vad jag käkar, dricker öl/vin när det bjuds, åt rätt mycke godis under påsk osv osv. Inga förbud. Istället försöker jag tänka som Marathomia skev någon stans. I stället för att ta bort en dålig vana ( vilket är svårt) så läger jag till en ny BRA vana. Då kommer de dåliga försvinna av sig själv, så småningom.

    För övrig är jag avundsjuk åp ditt alias “Äta, träna, kämpa” det har blivit ett mantra som ofta surrar i mitt huvud. Både på morgonen när jag vaknar, när jag går förbi snaskhyllan i affären och de dagar det är tungt att på på träningkäderna

    ÄTA TRÄNA KÄMPA!

    Kör hårt!

    /Olle

    10sekunder

    May 23, 2011

  • Jag blir så inspirerad av dig! Tack vare att du visar upp en så varierad träningsbild i din blogg har jag verkligen tänkt till själv och försöker skaffa mig en bra grund med både styrka och kondition.

    Tack för en superbra blogg :)

    Anna-Karin

    May 23, 2011

  • Vad glad jag blir av att höra Anna-Karin! :)

    ÄtaTränaKämpa

    May 23, 2011

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment