Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for March 1st, 2011

Taggad inför löpning:

Här är klockan nio på morgonen och vi har precis ätit frukost. Jag vaknade jättepigg klockan sex och börjar önska att jag ska bli lite mer anpassad till dygnsrytmen här. För på kvällarna blir jag så jäkla trött.

Men idag är det löpning på schemat och jag är övertygad om att fysisk aktivitet hjälper kroppen att ställa in den inre klockan. Träning hjälper ju typ mot allt.

Dagens löppass ska bli en härlig utmaning i det här varma och fuktiga klimatet.

Totalt 36 min, varav 20 min jogg. (4x5min)
Inled med 5 min rask gång, övergå sedan till 4st 5 minutersjogg-avsnitt (inte fort utan lugnt).
Dvs 4×5 min jogg, promenera raskt 2 minuter mellan joggavsnitten. Avsluta passet med 5 min gång.
Stretcha ut musklerna efter passet.


Utsikt från hotellet första natten på Waikiki beach.

10 budord.

Kloka budord för kropp och knopp saxat från Hälsa. Vad tycker ni? Jag gillar den verkligen!

Resans deal:

Jag har gjort en dela med mig själv som sträcker sig över Hawaii-resan. Dels för att bibehålla någon form av balans och för att jag mår bra av det.

  • Godis och liknande max 1 ggr under resan.
  • Ingen läsk, inte en light, ej söta drinkar, endast riktig juice. Max 1 glass om dagen, men helst inte så ofta.
  • 3 mål mat varje dag.
  • Följa marathonprogrammet
  • Yoga 1ggr/vecka
  • Ingen snabbmat
  • Stretcha 5 ggr/vecka
  • Motionera 5 timmar/vecka
  • Plankan 20 min sammanlagt
  • Styrketräna minst 1 ggr/vecka
  • Plugga minst 4 timmar/vecka.

Dealen är ganska tillåtande, det är semester, men den kommer hålla mig balanserad och det gillar jag.