Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for October 26th, 2010

Räkfrossa

På väg hem från en mycket trevlig middag hos en vän. Räkfrossa till tusen!

Mellis!

När man pluggar neuropsykologi så vet man hur viktigt det är att ge hjärnan tillräcklig energi för att den ska orka vara på topp. När man dessutom tränar mycket, vet man hur viktigt det är att ge kroppen energi för att den ska orka vara på topp. Mitt i grupparbetet blev det därför ett favoritmellis från Stories. Morots- och gurkstavar med någon form av kikärtsröra.

Fantastiskt gott!

Energiboostad!

Jag släpade mig upp ur sängen, släpade mig ut ur lägenheten och släpade mig in på gymmet. Inte så väldigt energisk direkt. Jag lämnade gymmet någon timme senare och kände mig så fylld av energi och livslust. Tänk vad enkelt vi kan “självbehandla” oss med träning. När jag känner mig låg och osugen på att träna, brukar jag tänka såhär:

Hur ofta ångrar du ett träningspass du utfört? Hur ofta mår du sämre efter träningen, än innan?

Mitt svar brukar vara “I stort sett aldrig” på båda frågorna. Då blir det helt plötsligt lite lättare att släpa sig iväg. Jag mår nästan alltid bättre efter träningen, än vad jag gjorde innan. Dessutom fylls jag med energi. Som ett bilbatteri, som måste användas för att laddas.

Passet var inte märkvärdigt på något vis. Jag körde crosstrainer och passade på att titta på Biggest Loser från i måndags på min mobil. Älskar funktionen att kunna se alla kanalers play-program på mobilen, när man vill. Ställde bara mobilen på displayen, i med hörlurar och sen kötta. (Kötta är ett sånt där ord man säger om man är i typ 15-18 års åldern och tycker att man är cool, har jag förstått.) Långa sega timmar flyger förbi. Så även idag.

Tid: 65 min
Maxpuls: 166, 82%
Snittpuls: 148, 73%
Kaloriförbrukning: 738

Efter crossen stod jag i plankan i tre minuter (i sträck, men på knä) och efteråt såg jag sådär härligt svettig ut som på bilden nedan. Härligt! nu är dte grupparbete för hela slanten som gäller.

Morgonträning – pepp!

När klockan ringer känner man aldrig sig lika taggad som kvällen innan när man planerade den här jobbiga idén med morgonträning.

Men, nu är jag uppe, påklädd och med ena foten på väg ut genom dörren för lite SATS. Ute är det väldigt mörkt fortfarande.