Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

I’M BACK!

WOHO!

Bortsett från att jag drog omkull på den isiga stallplanen och landade i blöt gegga bestående av hästbajs och lera, så har slutet på dagen varit helt underbar.

Promenaden tur/retur till stallet var finfin på vägen dit, men på vägen hem, nydoppad i bajslerigt vatten och alltså genomblöt, var det mindre kul, så jag blev upphämtad av sambon som var på väg hem från jobbet. Totalt tog det 48 minuter och 4,4 km. Lugnt och fint, inte någon powerwalk direkt.

Direkt hem för att byta om och sedan iväg för att smygträna på gymmet. Jag hade ingen egentlig plan, ville inte planera fr mycket ifall kroppen skulle kännas tung och trött, men väl på plats kändes kroppen glad och pigg. Jag körde lite styrketräning med sambon, jag kommer förmodligen känna av mina bröstmuskler imorgon.

Sen tog jag itu med lite övningar ala MU.
Tre minuter i plankan, varav en på tårna. 40 armhävningarna varav 2 (!!) på tårna, men sen ville bröstmusklerna inte mer.
40 utfall fick det bli också. Lite light och snällt mot kroppen. Ingen hög puls, bara stryka medhårs. Hålla kroppen glad.

Avslutade med 15 lugna minuter på motionscykeln. 5,2 km. Känns såå skönt att vara tillbaka på gymmet, även om jag ska ta det lugnt tills jag är helt hundra, men snart är jag helt fit for fight igen, hurra!

  • snyggt linne!
    och bra att du börjar lugnt och lyssnar på kroppen =O)
    Passar även på att säga att jag är sjukt imponerad till omeletten, min brukar mest bli liknande äggröra i slutändan =O)
    Ha en fin helg!
    <3

    Li

    March 19, 2010

  • Jag måste bara berätta en sak som gjorde mig så glad igår morse. Efter spinningpasset på morgonen, så skulle jag köra lite MU-övningar, bl a armhävningar. Jag har bara gjort dem på knäna hittills eftersom när jag skulle testa på tårna när jag maxtestade i början av månaden så trillade jag ihop i en liten hög. Igår gjorde jag 14!! på tårna, iofs inte lika djupa som de jag gör på knä, men i alla fall. Det var också uppdelat på 2 set, men det var ändå 7 på tå efter varandra i båda seten, är faktiskt fortfarande helt överlycklig för detta :-) Före utgången av maj ska jag klara 15 stycken på raken, lika djupa som de jag gör på knä, det har jag gett mig fanken på :-)

    Millis

    March 19, 2010

  • Wow! Vilket resultat!

    ÄtaTränaKämpa

    March 19, 2010

  • Alltid lika kul att läsa dina inlägg, man vill ju bara köra ett hårt träningspass när man läser här inne, vilket är super, förutom idag. :)
    Bra att du börjar lugnt med tränigen även fast det ibland kan vara svårt är det nog det bästa. Har man inte tränat på ett tag är det lätt att man börjar köra hårt direkt.

    Thea

    March 20, 2010

  • Gud du har en sån fit kropp och du tränar på så bra! snacka om inspiration

    therese

    March 20, 2010

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment