Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for September 20th, 2009

Utvärdering av vecka 5.

Jag har fortfarande väldigt ont i min vänstra fotled och vad som är än värre är att jag hostar ochhar ont i halsen. Känns det inte bättre imorgon måste jag ställa in träningen imorgon, vilket känns jättetråkigt.

Nåja, det är inte hela världen.

Dte blev en lugn promenad idag med hästen, för att röra försiktiogt på alla ömma muskler och den ömma fotleden. när man rör på dne är dte okej, men så fort den blir stel så värker det. Ett ganska solklart fall av överansträngning.

Hur ska vi summera den här veckan?
Veckan har känts ganska stabil, trots mens, sambo på annan ort och allmänt låga känslor i början av veckan så tycker jag att dte har gått bra! Träningen har varit ritkigt bra den här veckan, något annat kan man inte säga. Att avsoluta veckan med att springa ett halvmarathon bevisar bara för mig själv hur långt jag faktiskt har kommit på min väg att förändra livsstil, förändra kroppsstorlek och förändra självbild.

Maten då? Den här veckan har jag ätit godis, en efterrätt igår som inte var av denna världen och jag har ätit ute 3 kvällar. Det gör att jag är ite nervös inför morgondagens vägning. Jag tycker att jag känne rmig lättare, men kommer det synas på vågen? På måttbandet?

Med mitt löfte att inte smygväga mig, så kan jag inte testväga mig heller, så jag får gott vänta tills imorgon för att se, det kan vara hur som helst.

Annars när det gäller maten så får jag pasa så att storlekarna inte sakta men säkert smyger upp och blir större igen, ögonmåttet kan vara bedrägligt.

5 av veckans dagar och sammanlagt 8h och 11 min tränades det. Det är verkligen något att vara nöjd och stolt över!

Måndag: SatsAfro 55 min, Cykling 20 min

Tisdag: VILA

Onsdag: Cykel 15 min, Streetdance 55 min

Torsdag: Promenad 25 min, Cykel 10 min, uppvärmningsjogg 5 min, PT-Styrketräning 55 min, Jogg 3 km 23 min

Fredag: VILA

Lördag: Jogg 21 km, 2 h 43 min (!!!)

Söndag: Promenad 30 min

Imorgon får vi se “domen”, om veckans vedermödor har varit tillräckliga, jag hoppas det! (Dte blir nervösare och nervösare inför varje vägning!)

Och förresten..

Tack för alla fina kommentarer jag får, de värmer så oerhört mycket!

Tack tack tack!

Uppdatering av olika belöningar/delmål.

Delmål 1 – 115 kg. – nya träningskläder
Delmål 2 – BMI under 35 – 113 kg (-20 kg!) - Massage
Delmål 3 – 110 kg – Frans och brynfärgning + manikyr
Delmål 4 – BMI under 33 – 107 kg – Aromamassage
Delmål 5 – 103 kg (-30 kg!) –  Sminkning på Make Up Store
Delmål 6 – under 100 kilo! STOR BELÖNING! – Resa någonstans en vecka!
Delmål 7 – BMI under 30 – 97 kg – Aromamassage
Delmål 8 – 95 kg –
Delmål 9 – 93 kg (-40 kg!)  –
Delmål 10 – 90 kg – Weekend någonstans
Delmål 11 – 86 kg –
Delmål 12 – BMI under 26 – 84 kg –
Delmål 13 – 83 kg (-50 kg!) –

MÅL – 80 kg

Nu ska jag bara komma på belöningar till fem delmål och den stora belöningen för när jag når mitt huvudmål.
Dessutom har jag inte utnyttjat belöningen för delmål 2 än, det får bli i veckan som kommer och jag ser verkligen fram emot det!

Delmålskläder och smärta!

Jag har så ont i hela kroppen, herregud!
När jag vaknade idag så var hela kroppen emot mig.
Min vänstra fotled värker och höfterna gör ont.
Lårmusklerna smärtar.

Bild 150Men ack, ljuva mentala glädje!
Kroppen får gnälla hur den vill, igår var den jätteduktig och idag känns det som om jag kan klara vad som helst!
(Nåja, kanske inte precis just nu, med tanke på att jag mest haltar fram)

Idag provade jag ett par jeans jag har haft hemma ett bra tag men aldrig använt.
Från början kunde jag inte få dem över höfterna, idag såg det ut såhär.
Det är sådana grejer som gör att man inser att man faktiskt har gått ner i vikt. Att kroppen sakta men säkert förändras.

För någon vecka sedan provade jag även delmålsklänningen och jag får väl passa på att lägga ut de bilderna här. Det är en lång bit kvar innan jag kommer passa i den dock.
Såhär ser det ut so far.
Bild 116Bild 117