Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Utvärdering av vecka 22.

Den förra veckan: träningen = skitbra. Maten = skitdåligt.

Träningen har gått bra som sagt. Fick in alla pass förutom ett coreprogram som jag missade. Jag drar mig verkligen för det där coreprogrammet, jag är SÅ dålig på det. Kanske är det just därför som jag verkligen borde vara bättre med det. Eftersom Magnus var sjuk i veckan så blev det ingen PT-träning, så min vecka blev ganska lugn, å andra sidan fick jag in vardagsmotion alla dagar då jag inte hade övrig träning = jättejättebra!

Maten har verkligen gått så himla dåligt delar av den här veckan. Kan långhelgen vara boven i dramat? Det har blivit lite för dåliga matrutiner, lite för sena nätter och också mornar vilket i sin tur gör att dagsrutinen blir helt snurrig. Jag är lite rädd för sommaren, för då om någon gång brukar mina rutiner bli dåliga. Jag kommer inte jobba i sommar utan vara hästansvarig på landet. Just nu står det en hemtenta mellan mig och sommarlovet. En hemtenta som känns väldigt svårt att motivera sig till att göra. (Just do it!) Jag behöver mina ramar, upp vid en viss tid, befinna sig på en plats vid en viss tid, känna att jag har gjort något. Rutin och struktur. Jag får fundera mer på hur jag ska få till en struktur under sommaren, för den är min livlina.

Jag vägde mig inte i fredags för att mensen kom och jag har lovat mig själv att hoppa över vägningar under mens. Jag kan gå upp nästan två kilo vid mens och just nu är jag inte trygg nog för att kunna hantera det. Nästa fredag blir det vägning som vanligt!

  • Låter som en bra träningsvecka, själv fick jag ihop tre träningspass och de var måndag, tisdag och onsdag… :) Kan mera!

    Matilda

    June 6, 2011

  • Ang struktur kanske träningen kan vara t hjälp, tex att du ska gå/cykla/ springa kl 7.30 varje dag istället för att låta tiden vara flytande. Eller gör listor för varje dag – jag älskar listor… Haha

    Träningsglädje

    June 6, 2011

  • Kan du inte äta tillsammans med nån annan typ? Kompis liksom. Inte att ni ses vid varje måltid men tänker att ni ska äta samma grejer. Typ till frukost det här och till lunch/middag det här och så kan man inte fuska? Kanske låter trist med sån “koll” men kanske blir roligt om man gör det med en kompis och gör smarriga recept. Eller, handla en gång i veckan det du ska äta och inget annat. Då finns det ju inget annat hemma. Och stryk äta ute. Typ. Med lite undantag nån solgassig kväll och sådär. Jag vet inte, jag är inget bra på sånt här det verkar bara lite trist att gneta på själv :)

    Erika

    June 6, 2011

  • Jag gillar också listor! jag handlar på helgen och anpassar efter vad jag ska göra i veckan (jobb- och träningsmässigt) och sen kör jag på det i stort sett. Och jag fokuserar på vad jag behöver – för att orka prestera o hålla mig frisk – inte på vad jag inte borde äta. Då ger det sig självt. När man ätit det man måste få i sig blir det inte så mkt plats för pommes och så :)

    Erika

    June 6, 2011

  • Åh jag vet, jag är likadan, allt blir liksom ur fas när man inte har rutiner att anpassa efter. För mig smittar det ofta av sig på träningen, en dålig matdag ger liksom inte optimal uppladdning för träning, och ibland bränner den inne därför.

    Jag har märkt att det funkar bäst att få träningen avklarad på förmiddagen, dessutom får det igång min dag, jag blir mer produktiv och gör bättre matval. Frukosten är ju till 99% alltid nyttig och bra att träna på.

    Kanske skulle det vara något för dig också? Fast eftersom du är duktig med träningen, så mest ut synpunkten att träningen skulle hjälpa dig att hålla matvanorna bättre resten av dagen? Man vill ju inte ge sin tränande, sunda kropp skitmat som tack liksom;)

    Nina

    June 6, 2011

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment