Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Goda vanor.

Det går rätt bra det där med att gå och lägga sig före tolv och upp vid åtta. Är riktigt stolt över mig själv. Nu kommer förvisso midsommar med fest två dagar i rad och ställer till det lite, men sen är det bara att styra tillbaka till de goda vanorna.

Apropå goda vanor så är det lite måklurigt att motivera mig till träning just nu. Jagvet inte varför men träningslusten är låg, kanske för att jag helt enkelt gått in i sommarmode vilket brukar innebära lite mindre träning eftersom dagsstrukturen är sämre. Det tråkiga med löpning häromkring, eftersom jag springer mest nuförtiden, är att det inet finns så sjukt mycket olika vägar att välja mellan. I Stockholm kan man springa överallt, men här är det några få grusvägar man har till godo.

Lite gnällig hör ni ju att jag är, men idag måste jag springa, jag kommer i vilket fall få svårt att få ihop alla veckans pass, så det finns inget att vinna på att skjuta på eländet. Efteråt känns det alltid bättre!

  • Kom igen nu Ella!! Du är galet inspirerande. Jag har förresten dragit igång bloggen igen, känns jättebra!=)

    Jenny

    June 23, 2011

  • Prova att varva den vanliga löpningen med att springa obanat i skogen! Bättre träning för flåset finns knappast. Och det tränar dessutom upp stabiliteten och bygger upp musklerna i fötter, ben och rygg. Som bonus är variationen på löpvägar oändlig!

    Veronica

    June 23, 2011

  • Kör nàgon bra, glad musik i öronen – det hjälper alltid mig! Lycka till.

    Helena

    June 23, 2011

  • Min erfarenhet är att om man bara jobbar sig igenom de där perioderna då man är lite mindre motiverad, så kommer det tillbaka rätt som det är utan att man märker det :) Du tränar ju med PT vilket är sjukt motiverande, men prova annars lite ny träning, det brukar kunna göra susen :)

    Maria

    June 23, 2011

  • Det är samma här hemma (vad gäller grusvägar). Men säger som ovan, ge dig ut i terrängen (där du vet att du hittar tillbaka). Om än så “bara” kortare sträckor i samband med dina vanliga rundor. Grymt bra träning! :-D

    Västgötskan

    June 23, 2011

  • Jogga bort (eller ta fincykeln) bort till Lill-Janskogen, spring elljusspåret vik sedan av in i skogen och kör obanat – sjukt bra, sjukt roligt och tiden flyger iväg.

    Jag vet att du haaaatar löpsällskap…men du vet var jag finns!

    MarathonMia

    June 23, 2011

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment