Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Ljuvlig uteträning.

Inför gårdagens löpning var jag inte särskilt sugen alls. Jag kände mig trött och seg och opepp. Enligt mitt träningsschema var det dags för ett 40 minuters pass med tre minuter löpning varvat med två minuter gång samt mitt styrkeprogram.

Efter lite pepp så kom jag dock iväg och det gick förvånansvärt bra. Jag betade av fem kilometer med min löp/gång och fokuset låg hela tiden på teknik och åter teknik. Det kändes mindre jobbigt än vad hastigheten sa, även om jag höll hastigheten låg.  Jag upplever det som om vaderna får jobba mycket mer nu när jag är mer strikt med min teknik. Är det så? Mer vad och mindre fot.

Solen sken, det var så sjukt vackert ute att det nästan gjorde ont, luften var frisk och lagom sval. Jag sprang förbi ett gäng roliga får som stirrade på mig och mitt prickiga löpsällskap under stor tystnad.

När jag kom hem var jag lång ifrån färdig. Både mitt styrkeprogram och mitt coreprogram väntade. Det jag gillar skarpt med mitt träningsprogram är att jag kan göra det var som helst, när som helst. Jag behöver bara en pilatesboll och har jag inte det, så går det bra ändå. Därför kan jag träna både ute och inne och ute är ju tio gånger roligare när vädret var som det var igår.

 

Det kändes lyxigt med nyklippt gräs under fötterna, barfota träning med hästar, hund och strålande sol som publik. Så himla härligt! Bjuder på en bildkavalkad från några av de övningar som ingår i mitt träningsprogram.

På väg ner i knäböj.


Utfall.


Hitlers hund. Ska benet gå sådär högt upp? Det är inte så det känns som om jag gör..


Baksidalår, inrullning utav boll. SJUKT jobbig.


Armhävningar

Sjukt nöjd efteråt. Tjoho tjohej!

Byxor från Nike, tröja från Casall som jag hittade på Intersport för endast 190 spänn istället för 400. Ett kap!

 

  • Ser underbart ut det där!

    I hunden så ska benet gå mera rakt bakåt än uppåt. Sträva efter en rak linje ut från ryggen. Fick tipset att tänka mer sträcka utåt bakåt än sträcka uppåt. Samma sak med armen. Nå så långt som möjligt och bli rak som en planka :)

    Kan även tipsa om att göra den med en pilatesboll under sig :) Lite klurigare men mkt bra! Jag gör den som rehab för mi längdrygg. Typ 20 X 2. Micket bra :)

    Erika

    May 23, 2011

  • Ser härligt ut! Angående hunden är det som Erika skrev att bli så lång som möjligt som gäller. Testa att liksom flexa foten lite mer och tänk längd ut genom hälen!

    Nina

    May 23, 2011

  • Härligt! Den där för baksida lår är sjukt jobbig ja, brukar med köra den :)

    Du, har kollat runt lite, men hur exakt har du gjort med dina benhinnor, jag menar du har varit på behandling hos sjukgymnast eller liknande va? Mina är bättre, men vetesjutton om dom blir helt bra, känns sådär…

    Jenny

    May 23, 2011

  • Hej Jenny!
    Jag har fått nålbehandlingar utav Mårten Prosell, martenprosell.se
    och det har verkligen hjälpt, men jag är inte helt bra än.
    :)

    ÄtaTränaKämpa

    May 23, 2011

  • Jag tycker hunden gör ett strålande jobb. Prickig och allt.

    ;-)

    Linda

    May 24, 2011

  • […] följde era tips för hunden och det kändes som om jag gjord mer rätt den här gången. Härligt! På 20 minuter hade jag […]

  • Det är precis som Erika säger, tänk mer förlängning av kroppen bli så lång som det bara går.

    Du jobbar på bra och kommer ta stora steg framåt.

    Magnus

    May 24, 2011

  • Tack Magnus!

    ÄtaTränaKämpa

    May 24, 2011

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment