Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for May 25th, 2011

Vårruset.

Om två timmar drar Vårruset igång dag två här i Stockholm och jag och mitt ÄtaTränaKämpa-lag kommer köra hårt. Eller, vi kommer i alla fall ha roligt!

Jag är klädd i svart och bör kännas igen på texten på min tröja bland annat, så ser ni mig, var inte blyga. Inget gör mig gladare än när någon bloggläsare kommer fram och säger hej. Eftersom regnet envisas att vara med och rusa så finns möjligheten att tröjan inte kommer synas så bra under en löparjacka, då hoppas jag att ni känner igen mig ändå!

Min plan är att se loppet som ett träningspass och springa 6 min- gå två. Om inte jävulen far i mig och jag får för mig att springa allt. Det är foten jag är mest orolig för.

Just do it.

Min tröjas budskap passade bra med min inställning idag. Jag vet innan ett pass med Magnus att det kommer bli jobbigt. Jag vet att det någonstans i mig kommer finnas en del som säger “jag vill sluta! jag orkar inte!”. Men jag vet också att det bara är att bita tag och bara göra det. Bara utföra precis det som jag blir tillsagd att göra. Bara koppla på pannan utav renaste stål och fullfölja. Men ibland är det bra jobbigt.

Dagens pass utspelades i Humlegården, mitt i city på en lekplats. Magnus sa att just lekplatser är perfekta för träning. Jag håller med honom. Så många tortyrredskap på en och samma plats! Skämt åsido, utomhus finns dte verkligen mängde med ställen som går att göra till egna hemmagym. Så även lekplatser.

Saker vi gjorde idag som var jobbiga:
Gå upp och ner på en parkbänk 20 ggrx3 med armhävningar mot bänk mellan. Ingen vila.
“liggande rodd” i en sån där liten barnställning (väldigt svårt att förklara. Då man hänger under ett räcke och häver upp kroppen. 10ggr x3 med 10 knäböj mellan utan vila mellan.
Hänga i en ställning och dra upp knäna mot magen. Mycket jobbigt! 8 ggr x3
Sprint uppför backe 2×5 ggr med vila efter fem gånger.
Springa på alla fyra uppför en backe med baksida axel/skulderblad i  TRXen mellan. Ingen vila. 3 ggr

Saker vi gjorde idag som inte var jobbiga:
Kan inte komma på något..

Av någon anledning kändes det MYCKET jobbigare att cykla hem än att cykla dit. Så fort jag kom hem stretchade jag länge och väl i trapphuset (bästa tsället att stretcha på) och åt en halv burk kesella med bär som mellanmål. Kroppen är ganska sugen på lunch nu.

Tagga till!

Nu är det dags att ta sig till Humlegården för dagens PT-pass.

Jag slår vad om att det kommer bli väldigt jobbigt!