Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for May 23rd, 2011

Middag och bio.

Dagen gick över i kväll med toppenfint sällskap över en middag på Vapiano och en förhandsvisning utav filmen Melancholia. Jag avnjöt en riktigt fin sallad med oxfile och ädelost till middag. Det hela var väldigt gott och det rann ner både en alkoholfri drink och lite choklad på slutet. Har man långklänning så har man.

Melancholia var bra. Väldigt vackert filmad och suggestiv och trollbindande skådespel. Bra, bitvis lite långsam. Det verkar vara ett övergripande tema att jorden snart går under, även om den inte gjorde det i förrgår eller när det nu var. Vilken tur. Efter filmen strosade jag och min sambo hem genom stan. En fin dag!

Mellanmål i farten

20110523-034123.jpg

Kesella med bär, snabbt att fixa med till skolan i en liten burk.

Apropå inlägget nedan förresten, vilken tur att jag har så grymma bloggläsare som vet hur en hund ska utföras. Tack för alla råd och tips!

Ljuvlig uteträning.

Inför gårdagens löpning var jag inte särskilt sugen alls. Jag kände mig trött och seg och opepp. Enligt mitt träningsschema var det dags för ett 40 minuters pass med tre minuter löpning varvat med två minuter gång samt mitt styrkeprogram.

Efter lite pepp så kom jag dock iväg och det gick förvånansvärt bra. Jag betade av fem kilometer med min löp/gång och fokuset låg hela tiden på teknik och åter teknik. Det kändes mindre jobbigt än vad hastigheten sa, även om jag höll hastigheten låg.  Jag upplever det som om vaderna får jobba mycket mer nu när jag är mer strikt med min teknik. Är det så? Mer vad och mindre fot.

Solen sken, det var så sjukt vackert ute att det nästan gjorde ont, luften var frisk och lagom sval. Jag sprang förbi ett gäng roliga får som stirrade på mig och mitt prickiga löpsällskap under stor tystnad.

När jag kom hem var jag lång ifrån färdig. Både mitt styrkeprogram och mitt coreprogram väntade. Det jag gillar skarpt med mitt träningsprogram är att jag kan göra det var som helst, när som helst. Jag behöver bara en pilatesboll och har jag inte det, så går det bra ändå. Därför kan jag träna både ute och inne och ute är ju tio gånger roligare när vädret var som det var igår.

 

Det kändes lyxigt med nyklippt gräs under fötterna, barfota träning med hästar, hund och strålande sol som publik. Så himla härligt! Bjuder på en bildkavalkad från några av de övningar som ingår i mitt träningsprogram.

På väg ner i knäböj.


Utfall.


Hitlers hund. Ska benet gå sådär högt upp? Det är inte så det känns som om jag gör..


Baksidalår, inrullning utav boll. SJUKT jobbig.


Armhävningar

Sjukt nöjd efteråt. Tjoho tjohej!

Byxor från Nike, tröja från Casall som jag hittade på Intersport för endast 190 spänn istället för 400. Ett kap!

 

Utvärdering av vecka 20.

Det har varit en bra vecka, både träningsmässigt, mat och viktmässigt. Att jag fick ett stort minus i torsdags gjore sitt för självförtroendet. Jag kanske klarar det här ändå..

Jag beslutade mig i lördags att låta lördagkvällar vara helt fria. Äta vad jag vill och absolut utan ångest. Mat ska inte handla om ångest överhuvudtaget. Jag vill ju inte ha några förbud för jag har upplevt att jag bara blir mer besatt utav det jag förbjuder. Dessutom vill jag ha en livsstil som är avslappnad och tillåtande. Jag tänker att jag kan mycket väl ta en bulle mitt i veckan till fikat, men inte varje dag och inte varje vecka. Lördagskvällar är dock lite lördagsgodis eller vad det nu månde vara hur okej som helst. Det handlar verkligen inte om någon frossardag då jag ska hetsäta. Utan bara om en kväll utan att behöva tänka så mycket. Det känns bra. Kosten just nu känns överlag enkel. Jag hoppas det fortsätter kännas så.


Skärmdump från Funbeat, där jag loggar all min träning.

Träningen känns både lätt och svår. Jag är inte van vid att behöva planera mina träningspass, jag är inte heller van vid att inte kunna vara lika impulsiv och “träna vad jag vill när jag vill”. Jag tror dock att det är väldigt bra för mina träningsresultat att strukturera upp min träning och det innebär att jag kommer se min utveckling tydligare. Enda missen den här veckan är att jag bara gjorde schemats coreprogram en gång istället för två. Fy! Dessutom är det där coreprogrammet sjukt svårt!

525 min men fin blandning utav träning känns som en kanonvecka. Fint. Nu fortsätter vi så!