Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for May 15th, 2011

Utvärdering utav vecka 15.

Veckan har varit bra! Både tränings, mat och aktivitetsmässigt. Det hade kanske inte skadat med en dag till med träning, å andra sidan har jag fått in tre dagar med ordentligt kvalitativa träningspass och det är bra.

Maten har känt väldigt lätt den här veckan, men jag behöver bli lite bättre på att både tänka igenom och planera för de dagar då jag har fullt upp. Ibland glömme rjag bort att äta = bog nono. Jag måste också bli bättre på att äta mellanmål.

Annars så är min tanke för den kommande veckan att fortsätta med samma fokus och i samma riktning. Dessutom kommer jag nu börja träna enligt min PT Magnus träninsgschema och det ska bli väldigt roligt. Mer om det lite mer utförligt senare.

En bra vecka har passerat och en ny bra vecka är på ingång. Fint!

Jag är stum utav beundran:

En vecka efter amputationen står hon upp och svingar sin golfklubba igen. Det är så stort.

http://www.carolinelarsson.eu/wp-content/uploads/IMG_0166email3.jpg

NTC + löpning = sant.

Gårdagen började på ett oslagbart bra sätt. Enligt naprapat och nål-Mårten skulle jag testa att springa två gånger a 10-15 minuter innan måndag för att se hur det skulle kännas i fot, benhinna och sena. Så igår stod Sara nere vid norrmälarstrand och väntade på mig och var mitt sällskap den dryga kilometer som jag betade av. Ingen smärta kände jag av varken under tiden eller efter. Däremot så är jag mer medveten om (jag skriver foten, fastän det förmodligen är senan/benhinnan som är problemet) den onda foten än den friska. Om det är bra eller dåligt vet jag inte. Det gör inte ont, men det känns.

I flera veckor har jag tänkt testa Nikes app NTC, Nike training club, som man kan ladda hem gratis till sin iphone. Det har dock aldrig blivit av, men igår slog jag och Sara till. Vi hittade en avskild plats i Rålambshovsparken och startade ett 30 minuter “Get strong” pass. Jag har hört mycket gott om appen och jag gillar verkligen upplägget. Det jag ofta upplever som skönt med att gå på ett gruppträningspass är att jag inte behöver tänka utan bara göra. Precis samma gäller här. Appen räknar tid, förklarar övningar, säger till vad jag ska göra och när. Sjukt bra! Första gången var det dock lite klurigt att förstå alla övningar, vilket jag tänker mig blir lättare och lättare för varje gång, när man vet vilken övning som heter vad.

Vårt pass var en salig blandning utav utfall, knäböj, armhävningar, höga knän, burpees och annat smått och gott. Tiden gick väldigt snabbt och kändes effektivt utnyttjad. Sånt gillar jag! Jag var svettig och trött efteråt och ganska skitig, eftersom jag rullat runt i gräset likt en häst. Sara var till och med lite orolig att jag inte skulle släppas in på Mälarpaviljongen när det var dags för lunch..

Sen fortsatte min lördag i ett härligt tempo. Jag landade hemma vid ett på natten efter sju timmar på Gröna Lund. Jag åkte tametusan nästan allt läskigt förutom fritt fall och insane, men hade bara dödsångest en gång. Grönan bjöd både på en sjukt god kalvburgare med chevré på Tyrolen och en fin mjukglass innan hemgång. Idag känner jag mig en aning sliten och trött. Men det var det utan tvekan värt.


Den här utsikten avslutade vi kvällen på grönan med, Stockholm är vackert! Men jag blundade mest, jag förstod ju att vi skulle ta oss ner och det snabbt.. De coolaste bilderna har Sara tagit!

Bärig frukost

20110515-121619.jpg

Idag blev det en väldigt bärig frukost med blandade bär, kiwi, keso, nötter och två knäckemackor med ost, kyckling och tomat. Så gott!