Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for May 5th, 2011

Behovet utav sömn.

Hur många gånger har just dte här ämnet varit uppe i min blogg? Massor!

Behovet utav sömn. Igår fick jag det även påkallat ännu en gång utav Magnus, den PT som jag ska börja träna med (första passet på tisdag, utomhus! I like!). Jag är dålig på att gå och lägga mig. Även om de som känt mig länge förmodligen tycker att dte har skett en helt otrolig utveckling, så sitter jag ofta uppe och slösurfar längre än nödvändigt. Jag behöver vändapå det här beteendet och prioritera min sömn en anig högre. Men hur gör man?


Katterna tycks inte ha några problem att få den vila de behöver..

Hur mycket sover ni varje natt och hur mycket sömn behöver ni? Jag brukar säga att jag behöver minst sju timmars sömn, men att åtta timmar är vad kroppen helst vill ha för att fungera optimalt. tränar jag hårt och mycket, behöver jag förmodligen minst åtta timmar. Sen sover jag nog inte åtta timmar så ofta, utan snarare 6-7 timmar i snitt.

Har ni några fina knep för att komma i säng i god tid. Och när ska man egentligen gå och lägga sig?

 

Vacker promenad genom stan..

20110505-065552.jpg

En timme lite knappt tog det och vackert var det..

 

20110505-065431.jpg

20110505-065454.jpg

20110505-065516.jpg

20110505-065622.jpg

20110505-065648.jpg

Det går ingen nöd på mig

20110505-031446.jpg

Lunch på Villa Källhagen. Finfint med klänning och löpartights. I väskan ligger mina löparskor, en sportbh och träningstopp. Nu ska jag byta om och gå hem!

Bästa presenten!

Tack o tack! Hur glad blir man inte av en sån här fin present?

Träningen, glömde jag den?

Den senaste veckan har varit lite väl stressansträngd, med tentor som hängt över mig, inlämningar, redovisningar, hästjobb, kursslut och en hel del annat i livet som man ska hinna med, men som halkat efter.

Jag brukar försöka se till att inte låta träningen prioriteras bort, men de facto har det hänt den senaste veckan. Sömn har prioriterats bort. Bra matval har prioriterats bort. Saker som ger mig glädje och energi har prioriterats bort. Varför? För att jag har planerat för dåligt och inte lärt mig att säga nej till saker som jag inte hinner med. Ibland kan jag inte vara alla till lags, dte måste jag lära mig. Jag först, sen andra.

Den här veckan bjuder fortfarande på några tidskrävande och lätt stressande grejer, men nu är luften tillräckligt klar att jag känner att jag vaknat upp ur stressdimman. Jag behöver min träning, jag längtar efter min träning och jag måste få tid till min träning. Den får helt enkelt inte prioriteras bort.

Idag ska någon form av rörelse in i ett förövrigt fullspäckat schema. Kvällen bjuder på studentskiva (jag som trodde att jag var för gammal för sånt..) och dagen bjuder på redovisningar. Superkul.. Någonstans däremellan måste jag få rasta kroppen lite, annars kan det hända att jag blir tokig = tråkigt. Hur spelar inte så stor roll, bara det blir gjort!

Nu har förövrigt de sista resultaten från påskutmaningen ramlat in, så imorgon kära vänner, när tiden är lite mer med mig,  kommer resultatet. Både inspirerande och imponerande. Vilka kämpar ni har varit!

Femrätters mitt i veckan.

 


Grattis Sara till din vinst i vår lilla inofficiella tävling! Idag fick hon sin vinst i form av en hejdundrande femrättersmiddag som endast blev fyra rätter då våra magar sa bestämt nej till ytterligare en rätt. Ögonmåttet var inte att lita på när det kom till hur mycket (lite!) mat det ska vara i varje rätt för att man ska orka alla fem..

Jag tycker att det är roligt att hitta på lite egna recept och konstellationer, framförallt om man får tallriksservera. Första förrätten blev väldigt bra! Fest mitt i veckan är inte tokigt alls. Men någon femrättersmiddag lär det dröja tills det blir igen..