Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for April 15th, 2011

Nu blir det fest!

20110415-072619.jpg

Superträna.

Eftersom jag har en svag fot, så försöker jag komma ihåg att göra tåhävningar när helst jag kan. I busskön, i affären, på rasten i skolan, när jag väntar på något/någon, när jag står, när jag borstar tänderna. Osv.

Det är att superträna. Att stärka sin kropp med små enkla medel som varken tar tid eller kräver så mycket utav en, mer än att man kommer ihåg och orkar genomföra. Saker vi alla kan superträna är just tåhävningar, balans genom att stå på ett ben, snabba stretchövningar, rörlighet osv. Sitter man mycket framför datorn kan små enkla “dra bak skulderbladen”-övningar och att regelbundet räta på ryggen, göra underverk.

Det bästa med den här formen av träning, är att den ger resultat snabbt och den gör stor nytta. Superträna du också!

Som handen i handsken!

20110415-013059.jpg

Jag älskar verkligen det där shapepasset. Det är som om någon tittat på mig, plockat ut mina svagheter och sedan satt ihop ett pass utefter det. Det är så sjukt välanpassat till vad jag behöver träna. Benstyrka, rörlighet, balans och bål. Helt fantastiskt!

Eftersom jag har gått på några pass med den här grymma instruktören nu så märker jag även att jag för förbättras, blir starkare och smidigare. Jag kände mig fit idag. Och snygg! Jag vet att jag tjatar, men det är verkligen sjukt bra!

Nu är det lunchdags och sen blir det Linköping och 25:års fest. Fin dag.

Firar in helgen!

20110415-114216.jpg

Dagens tenta gick galant trots undermåligt pluggande. Ibland har man tur. Nu välkomnar jag helgen med ett pass shape!

Kul med så positiv respons för påskutmaningen förresten!

Påskutmaning!

Klart det blir en officiell påskutmaning. 12000 steg varje dag under påskveckan. Jag tänker att påskveckan faktisk är åtta dagar eftersom annandagpåsk är en måndag. Så vi kör start måndag den 18:de och mål måndagen den 25:e.

Regler: enbart steg räknas. Inget omvandlade från cykling eller övrig träning. Om du har på dig stegmätaren när du tränar övrigt, är upp till dig. Man ska upp i 12000 steg varje dag, man kan inte gå 8000 steg en dag och kompensera med 16000 steg en annan.

Jag har ingen aning om det här är svårt eller lätt. Vi får väl se! Det blir mest en liten kick för att komma ut och röra på sig mitt bland allt påskgodis..eh, jag menar mat.

Vi kan även ha en liten inofficiell tävling, vem som kommer upp i flest steg under de här åtta dagarna. Antingen redovisar ni in till mig varje dag, eller på tisdagen den 26:e. Man måste inte vara med och tävla om man inte vill, men jag utlovar ett pris åt vinnaren! Jag kommer hålla ställningen hemlig i den mån jag vet om den, så det blir en överraskning!

Hur gör du för att vara med?
Kommentera på det här inlägget, kör en blänkare med bilden ovan med en länk till utmaningen på din blogg, om du har någon. Ju fler vi blir, desto roligare såklart. Jag listar alla utmanare, så kan vi följas åt under veckan.

Är ni med?

P.S. Har du ingen stegräknare, så brukar man kunna få tag i en billigt på någon sportbutik, jag har även hört att dte finns stgräknare som app till mobilen, men inte testat själv.