Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

That’s a deal!

Nu har jag benat och funderat över vad som får mig att må bra och vad som inte får mig att må så bra. Både fyssiskt och psykiskt. Sen har jag stolpat upp 10 punkter som jag vet påverkar min hälsa och mitt välbefinnande. Jag och min lillasyster har gjort var sitt exemplar med saker som är viktiga för oss. Dessa tio punkter blir riktlinjer jag ska följa from idag:

  • Gå och lägga mig före 24:00, 5/7 dagar i veckan
  • “Datorförbud” efter 22:00, 5/7 dagar i veckan.
  • Fullfölja Halvmaraprogrammet som jag tänker börja med nästa vecka.
  • Godis, läsk, fikabröd m.m. max 1 ggr/månad
  • Snabbmat max 1 ggr/månad
  • Äta frukost, lunch och middag varje dag.
  • 3-4 träningspass/vecka.
  • Undvika bröd.
  • Promenera 1,5 timme/vecka.
  • Träffa vänner utanför hem, skola och gym 1 ggr/vecka

Så. Det är saker som jag VET kommer få mig att må bättre. Vissa saker blir helt klart svårare än andra. Att gå och lägga sig före tolv och att lämna datorn före tio till exempel.Vi har utvärderingar varannan vecka och första delmålet blir om en månad. Om jag har klarat alla punkter så kommer jag då få present av syrran och viceversa. Jag som älskar paket.. Men den största vinsten är att jag vet att jag kommer må bättre.

Nu tänker jag också börja blogga igen. Känns fint att ha ett fokus igen, även om jag återigen är på landet och med isiga vägar. Nu längtar jag tillbaka till mitt Stockholm, även om jag blir lugn i själen av att vara här ute i skogen. Hoppas ni har orkat vänta på mig! :)

(Saker man kan göra på landet som man inte kan göra i stan, ligga i jacuzzin och titta upp på en stjärnklar himmel, när man vill!)

  • Härligt!! Det är bara att köra på :)

    Elin

    January 13, 2011

  • Välkommen tillbaka! Jag har saknat dej! :)

    Åsa

    January 13, 2011

  • klokt! jag har kört skärmförbud kl22 hela mån-tors. skitbra faktiskt.

    Träningsglädje

    January 13, 2011

  • Låter som suveräna punkter du fått ihop. Det här kommer du fixa galant. Du har ju världens bästa anledning, du kommer må bättre! Finns ingen bättre. Kram!

    Sara

    January 13, 2011

  • Välkommen tillbaka! Det kommer att gå bra det här, kör hårt!

    Russin

    January 13, 2011

  • Det låter toppen det fixar du… vad är det för ett halvmaraprogram du skall följa???

    Kram och pepp Carina

    Cee

    January 14, 2011

  • Bra idé att stolpa ner det och göra en deal med din syster. Gillar paketbiten! Jag skulle inte må så dåligt av att göra en sådan lista jag också!
    Gott att ha dig tillbaka, saknad dig:-)
    Kram

    Karin

    January 14, 2011

  • Välkommen tillbaka, har varit tomt utan dig! Bra idé att skriva upp punkterna sådär :)

  • Klart jag väntar på dig!

    Snigel

    January 14, 2011

  • Äntligen är du tillbaka! :D

    Sandra

    January 14, 2011

  • Bra lista! Har ocksa datorförbud efter 22, är skönt! Tips: skaffa ett krysschema att sätta pa kylen, markera alla “bra” dagar da du följt dina mal kl: 22 när du stänger av datorn i t.ex grönt och daliga dagar (max en per vecka) i blatt. Klarar du en vecka/manad etc. eller vad du nu bestämmer, köp nagot vardagslyx, t.ex en bukett tulpaner, ett doftljus…

    pilla

    January 14, 2011

  • Men DU, det där låter som en utmaning!!?

    Det låter helt överkomligt och något som du inte behöver späka ihjäl dig för att fixa. Perfekt!!!!!

    LYCKA TILL!!!

    Och jag hade GÄRNA hängt på halvmaran om inte OM varit i vägen. : )

    kram!

    AC

    January 14, 2011

  • Jag stänger av datorn kl 20 när jag ska jobba dagen därpå. Jag tittar på tv 2 timmar och varvar ner, lägger mig 22 och läser och släcker 23. Sitter jag vid datorn till 22 så kan jag inte somna, jag blir så engagerad av det. Tv däremot kan jag slötitta på.

    Umgänge med vänner ska man planera in OFTA. Det är mumma för själen :-)

    mvh//pernilla be

    Pernilla Be

    January 14, 2011

  • Hej! låter riktigt bra!
    Jag blev väldigt intresserad av ditt halvmaraton program. Skulle du kunna lägga upp det på bloggen eller så man kan få läsa det på något sätt. Jag är nämligen också väldigt sugen på att följa ett program och springa för ett mål i sommar.

    Ha det gott!
    Mvh,
    Petra
    http://willgiveitatry.blogspot.com/

    Petra

    January 14, 2011

  • Fint och riktigt bra utmaning.
    Jag tror på dig och du kommer greja det!
    härligt att du beslutar/t att komma tbax och blogga igen,
    du inspirerar.
    <3

    Li

    January 16, 2011

  • […] Dealen med min syster har verkligen gjort susen med mitt mående. Även om jag har missat någon grej någon gång. De viktigaste bitarna med datortid, sömn och mat har dock fungerat klockrent. Ett väldigt bra initiativ, snart har vi kört en månad! […]

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment