Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Nya delmål.

Delmål 1 – 110 kg.
Delmål 2 – BMI under 33 – 107 kg
Delmål 3 – 105 kg
Delmål 4 – 103 kg (-30 kg!)

Delmål 5 – under 100 kilo!

Delmål 6 – BMI under 30 – 97 kg
Delmål 7 – 95 kg
Delmål 8 – 93 kg
Delmål 9 – 90 kg
Delmål 10 – 88 kg (-45 kg)
Delmål 11 – 86 kg
Delmål 12 – BMI under 26 – 84 kg
Delmål 13 – 83 kg (-50 kg!)

MÅL – 80 kg

Såhär ser nya delmålslistan ut. Vad tycker ni?

Nu ska jag hitta på lite roliga delmålsbelöningar.
Någon som har bra förslag på belöningar?

  • har du bara kilon som delmål; inget annat typ en armhävning, en chin eller liknande?

    Ok, belöning…när det gäller viktminskning är det ju lätt kläder som lockar, tycker jag… Kör hårt, du grymme!

    havresson

    January 31, 2011

  • Låter bra. Bergsäker på att du kommer att lyckas,. Har du nån plan?

    mholmstrom

    January 31, 2011

  • Tycker att det ser bra ut! Skall bli spännande att följa :) Nya träningskläder kan vara en bra belöning vid ett demål (om man inte köper nya stup i kvarten förstås…) Vid något av de “större” målen kanske t.ex. en SPA-weekend kan vara något? Inte fel att unna sig :)

    Hälsa & Träning

    January 31, 2011

  • Det ser bra ut, alltid skönt med kortare delmål. Jag startade med ett jättestort delmål vilket kanske inte va jättesmart. Intressant att se din lista, jag har skrivit förut som sagt att jag är i samma ålder, samma längd och vägt 120 som mest. Jag har också en blogg om min viktnedgång, och imorgon är min deadline för delmål 1! Då kommer det före/efter bilder och nya delmål. =)
    kämpa på!

    madde

    January 31, 2011

  • Ett nytt träningsplagg till varje ny storlek kanske? :) Eller öht göra sådant du verkligen gillar/vill ha – nåt riktigt eftertraktat som du ger dig själv först när målet är nått? Känns som att allra mest du vilka de här extra efterlängtade grejerna är? Och så måste du ju ha ett stort kalas när sista målet är uppnått! Värsta jättepartajet typ :)

    Erika

    January 31, 2011

  • Tycker det ser toppen ut! Korta delmål är jättebra tror jag med. Som Havresson skrev kanske det vore kul för dig med andra delmål också, saker som man gör? Jag tycker det är en enorm pepp att känna att man blir STARKARE och orkar mer. Tex chins, armhävningar eller dips. Det har varit bra pepp för mig i alla fall. När det gäller belöningar – anmälan till någon rolig grej kanske? Du gillar ju tex att springa. Typ när du gått ner till x kg ska du anmäla dig till Tjejmilen? Jag sätter alltid mål i form av aktiviteter eller helt enkelt att ge mig själv tid. När jag klarat XX så får jag ha en helt jobb- och pluggfri helg, bara ligga och kolla på film, sova, promenera – göra vad jag vill. Lycka till, du är en supertjej!

    Ava

    January 31, 2011

  • Förresten ja tips på belöningar, jag har tex Tatuering, kläder som jag hoppas kunna få på mig om cirka 10 kg osv. Ansiktsbehandling, frisören, massage, shopping och resa.

    madde

    January 31, 2011

  • Jag har tidigare gett mig själv lite belöningar då och då, som en morot. Men för ett tag sedan sadlade jag om, och har som du skrivit upp olika delmål, med belöningar. Med saker som jag gärna vill ha och göra, men som jag drar mig för att köpa/göra. så som olika kroppsbehandlingar på spa, ny träningsoutfit, belönar mig med saker som jag önskar att jag gjorde oftare. Hoppas du kommer på några bra belöningar! Lycka till :)

    Jessica

    January 31, 2011

  • You go girl :) !!

    soffans

    January 31, 2011

  • Snygga nya fina träningskläder vid varje delmål kanske :) Du kommer ju behöva byta ut garderoben en hel del så varför inte göra det till en skoj grej? :D och då får du ju INTE köpa träningskläder däremellan ;) Annars är ju sådana där lyx-saker himla motiverande typ massage, manikyr osv..

    capturethismoment

    January 31, 2011

  • Jag undrar en sak. Du verkar ju tycka träningen är så oerhört rolig. Varför sätter du då bara upp delmål vad det gäller vikt? lägg in några mål som fokuserar på träningen också, vikten förändras ju med det också.

    Jag upplever iaf själv att det är lättare att kämpa vidare om man har blandade mål så att man kan välja att fokusera på olika saker beroende på om man har en bra eller dålig dag.
    Träningsmål kan dessutom vara lättare att påverka själv. det går att pressa sig under en viss tid i löpning eller pressa sig till vikter när man gymmar, bara med hjälp av villja om man är tillräckigt nära redan. Vikten är ju trotts allt inte lika lätt att påverka med villjan.

    Men du kanske har sådana mål också som jag missat?

    Josefin

    January 31, 2011

  • Åh belöningar är det bästa och ju fler mål desto fler belöningar:-) förslag: ett träningslinne vid ett mål, träningsbyxa vid ett, underkläder, fotvård, en heldag med träning, massage, manikyr, Nagellack, smink, brunch, bli sminkad, solglasögon, accesoarer. Det blir nog inga problem att hitta på belöningar;)

    Mammakropp

    January 31, 2011

  • jag tycker det är bra att du har kilon som måttstock. du kommer märka hur mkt enklare det går med löpningen ju lättare du blir!

    jag tror också att du måste hitta belöningar som du peppas av. för min del har skor funkat väldigt bra. jag kan dessutom ha samma skor oavsett om jag väger +5 kg eller -5 kg. kläder har för mig funkat mindre bra – man vill ju fortsätta gå ner i vikt och då passar inte kläderna längre. väskor är en annan grej som funkar bra men då ska man ju ha en fablesse för väskor också.

    Träningsglädje

    January 31, 2011

  • Jag tycker det ser jättebra ut, speciellt att du inte har datum för det blir otroligt stressigt och också väldigt deppigt om man nu inte klarar det just den dagen. Tips på belöningar är en resa, en spa-helg eller dag, en massage, nya träningskläder, att köpa en bra bok eller kanske några tidningar, att få ta ledigt en hel dag och bara göra ingenting!

    Paula

    January 31, 2011

  • Jag håller lite med Josefin att det kan vara bra att ha andra mål än vikt. Jag tänker på listan du visade förrut med överenskommelsen mellan dig och syrran. Tex hålla koll på antal dagar då du gick och la dig i tid, åt ordentilga måltider etc. Så kommer nog det andra av sig självt tror jag….

    ninni

    February 1, 2011

  • Min överenskommelse med syrran gäller givetvis fortfarande och än så länge har den följts prickfritt och det är tanken att den ska gå att följa helt och hållet. Den är ju ganska snäll.

    ÄtaTränaKämpa

    February 1, 2011

  • Yasuragi är en fin belöning :-)) Tex efter vårruset, vad sägs om det?
    Delmål 5 kräver ju lite extra som tex en riktig romantisk weekend på ngn herrård o spa med sambon typ? Eller shoppingtur till London?

    ewa

    February 1, 2011

  • Bra förslag, yasuragi efter vårruset är givet!
    Ewa, vad har du för belöningar? Förutom Hawaii ;)

    ÄtaTränaKämpa

    February 1, 2011

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment