Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

PT-pisk.

Idag fick jag sällskap av min sambo när det var dags att drillas av min PT, Peter. Jag såg att Peter tyckte det var kul att piska en kille, med lite mer muskelkapacitet, framförallt i förhållande till sin kroppsvikt. Jag är inte svag, men jag är svag i förhållande till min kroppsvikt i överkroppen.

Vi fick köra ett tufft pass med hög puls redan från början. Svetten rann när vi körde burpees (10 x 3), kettlebells, armhävningar på kettlebells, enarmsrodd med kettlebells, enarmsbicepscurl och enarms triceps press i kinesismaskinen och lite annat smått och gott. Jag har en känsla av att jag kommer ha en ganska schysst träningsvärk imorgon. Jag känner redan av passet igår kväll. Min rumpa!

Efter passet blev jag tillsagd att gå i tio minuter på löpbandet det, men något for i mig så jag drog up hastigheten och började springa. Det känns i foten, men dte gör inte ont. Så jag vet inte hur jag ska förklara dte hela. Antagligen gäller det bara att trappa upp distans långsamt.

Jag höll på i 10 minuter, i ett tempo som jag inte direkt skulle skryta med förut, men idag kändes det fantastiskt. Det var lite stelt och skumpigt i början innan benen hittade in i rytmen. Hjärtat slog hårt men det kändes härligt. Löpning ger en sådan fantastisk känsla! Jag blev påmind om min egen förmåga att puscha på, även när dte är jobbigt. Dne förmågan har jag kvar, såklart. Jag var oerhört glad och stolt över mig själv när passet var klart.

Sammanlagt tog passet en timme, inkl löpningen, snittpulsen var 159, 78%, maxpulsen 186, 92% och enligt pulsklockan brände jag 791 kcal. Sen promenerade vi hem. trötta och glada. Det satt fint med räksallad till frukost när vi kom hem.

bloglovin

  • underbart pass! själv tränade jag ett helvetespass idag. Inte jobbigt – men jag var så omotiverad att jag helst bara ville gå från gymet. Blev arg och tog i och körde snabbt och fick det överstökat.
    Träningsvärken följer variabeln – och kommer som ett dundertåg imorrn. haha :D

    Vart tränar du med PT?

    fine

    December 1, 2010

  • Åh vad härligt! Vill också ha en PT som kan piska mig till nya stordåd!! Men det låter ju på gårdagens inlägg som att din sambo också är bra på det ;)

    Har inte skrivit så mycket om hur jag delar upp min styrketräning så förstår att du undrar. Eftersom löpningen är mer i fokus så kör jag “bara” två styrkepass i veckan och då delar jag oftast upp kroppen så att jag kör rygg/axlar en dag och bröst/armar en dag. Bål tränar jag oftast efter löprundorna och oftast blir det så att benen får en omgång i veckan i samband med att jag kör löpning på löpbandet på gymmet. Gillar att kunna fokusera mig på ett par delar av kroppen i taget.

    Ulrika

    December 1, 2010

  • PT er skikkelig bra å ha!

  • Vilken underbar start på dagen! En PT kan verkligen piska det lilla extra ur en :) Och räksallad till frukost, vilken lyx!

    capturethismoment

    December 1, 2010

  • Det låter som ett riktigt skönt pass! Jag skulle nog också behöva en PT som skrek åt mig att ta i ibland, jag har en känsla av att träningen blir grymt mycket mer effektiv då..

    Hälsa & Träning

    December 1, 2010

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment