Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Vecka 5 i 6VU

  • 1000 hopp. Den här veckan ska du göra 1000 hopp. Upphopp, grodhopp, benböjshopp, burpees, småhopp, hopprepshopp, längdhopp, höjdhopp. Vilken typ av hopp du vill, bara båda dina fötter lämnar marken. Antingen sprider du ut dem under hela veckan, eller så gör du dem till ett roligt pass.
  • Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag.

Imorgon börjar vecka fem och vi har bara två korta veckor kvar av vår utmaning. Går det bra för er? Jag missade ju nästan hela vecka fyra och tänker ta igen det nästa vecka. Den här veckan måste jag ju fortfarande vara lite snäll mot kroppen. Hur många kör fortfarande? Det låter som om det är en del som fått det lite körigt i förra veckan, med timmarna och motivationen. Jag hoppas att ni får en liten kick nu när ni inser hur lite det är kvar. Två futtiga veckor, ingenting!

Även vecka 5 bjuder på nya små, bonusutmaningar, såklart. De här utmaningarna helt och hållet frivilliga, vissa är enklare än andra och jag hoppas att ni försöker er på någon utav dem.

  • Sockerfri. Välj bort allt vitt socker den här veckan. Hur strikt man vill vara får var och en avgöra själv, om man bara låter bli godis och bakelser, eller håller sig borta från allt där socker är tillagt.
  • Affirmera. Skapa en egen affirmation och börja /avsluta dagen med den. Det kan vara alltifrån “Idag kommer bli en perfekt dag” till “Jag är snygg, stark och helt grym.” till “Jag är perfekt, precis som jag är.” osv.
  • Distanspass. Minst 20 kilometer under en och samma dag. Cyklar du, kan du dubbla för att utmana dig själv lite mer.

Nu kör vi!

  • Jag är fortfarande med!! :D Går jättebra hittills, förutom en sjukdom i helgen som gjorde att jag nätt & jämnt fixa 10 timmar. Jag har inte heller alltid följt bonusutmaningarna, utan fokuserar på de “stora” utmaningarna – men tycker i alla fall att det har varit givande & väldigt bra/rolig träning! Kram på dig

    Victoria

    October 18, 2010

  • Jag är också fortfarande med! För mig är den här utmaningen toppen! Fungerar mer motiverande än jag vågat tro innan jag satte igång. Jättekul!

    Mamma P

    October 18, 2010

  • Jag är fortfarande med :) Kan tacka vardagsmotionen med cyklande till och från jobbet osv för att jag kom upp i mina 10 timmar förra veckan. Är rätt bra att skriva ner sådant för man rör sig mycket mer än man tror, eller jag gör iaf :) Nu kör vi de två sista veckorna. Jag är laddad!

    Sara

    October 18, 2010

  • Jag är fortfarande med även om det gått långsamt vecka 2, 3 och 4 med tanke på operationen och kroppen inte har klarat av att träna. Har fått nöja mig med att gå min 8 km runda och avverkat några km och även gjort dat jag kunnat. Denna veckan är dock premiär för att börja träna så jag hoppas det känns bra i kroppen så jag kan ta igen det jag missat :D

  • Jag hänger fortfarande med! Har flyttat på 10-timmars-utmaningen till denna vecka, men annars är jag i fas :)

    Malin

    October 18, 2010

  • Jag är med! 10timmarsutmaningen tog jag förrförra veckan istället för den här då det passade bättre in i schemat. Ligger lite efter med plankan och armhävningarna men det tar jag snart ikapp.

    Ulrika

    October 18, 2010

  • Jag är fortfarande med. Jag ligger bra till i vissa områden och sämre på andra plan men ingenting är omöjligt. :)

    Thea

    October 18, 2010

  • Jag kömpar fortfarande på! Har märkt att vissa saker är lättare att hinna med än andra.. Men de ska gå!

    Emilia

    October 18, 2010

  • Inte bara kämpar du en kamp med vikten, men du är också en stor människa med ett gott hjärta. Tack för din blogg.

    Viktminskning

    October 18, 2010

  • Skönt att läsa att du mår bättre!!!
    I detta inlägg skriver du som en punkt att
    Ge minst en ärlig komplimang till någon i din omgivning varje dag.
    Och jag tänker ge min första till dig,
    jag tycker du är fantastisk!
    du är en fantastisk människa och ger ifrån dig så underbart härlig energi!
    Inspirerar och sprider en glöd till oss omkring dig.
    Så min komplimang avslutas med,
    TACK för att DU är just DU!
    <3

    Li

    October 18, 2010

  • Nu blir det all in! Tips: kör hoppen med hopprep, det är grejt!

    pilla

    October 19, 2010

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment