Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Vecka 4 i 6VU

  • 10 timmar: Den här veckan ska innehålla minst 10 timmars motion/rörelse/träning. Vad du räknar in  dessa 10 timmar avgör du själv. Det kan var allt ifrån löpning till att ta trapporna på jobbet eller dammsuga.
  • Skriv ner 10 saker med din kropp som du är nöjd över.

Imorgon börjar vecka fyra och vi har kommit halvvägs i vår utmaning. Förhoppningsvis går träningen bra, ni har fått vara friska och ni ha inte tappat fokus. 3 veckor kvar alltså. Hoppas att ni klarade av vecka tres utmaningar och gärna bonusutmaningarna också.

Även vecka 4 bjuder på nya små, bonusutmaningar. De här utmaningarna helt och hållet frivilliga, vissa är enklare än andra och jag hoppas att ni försöker er på någon utav dem.

  • Matlådor. Laga minst 5 stycken matlådor som du kan ta med dig till skolan/jobbet eller bara ha i frysen hemma.
  • Sömn. Se till att få den sömn du behöver under den här veckan, gå och lägg dig i tid. För mig innebär den här utmaningen att gå och lägga mig före tolv under veckodagarna.
  • Ta trapporna. Välj bort hissen och rulltrapporna den här veckan och ta trapporna istället. Finns det bara rulltrappa? Gå uppför den! Är det för långt upp för att inte åka hiss? Åk inte hela vägen upp, gå åtminstone en våning.

Nu är det alltså halvtid, vad gör vi då? Ökar!

  • Tio timmars träning OCH tillräckligt med sömn! DET blir en utmaning som heter duga, det.

    Trappor- självklart! Dock inte jobbtrapporna idag. Gårdagskvällens 11-km promenadhasor tyckte T-banetrapporna räckte! : )

    Hoppas febern gett med sig!!

    kram
    ac

    AC

    October 11, 2010

  • Jag följer ju inte riktigt något träningsprogram utan vill helst träna varje dag. Problemet ligger nog i sömnen. I min perfekta värld borde jag vara i säng vid 22 och gå upp kl. 06. Så är tyvärr inte fallet men denna vecka skall jag se till att det funkar. Vill ju ut och springa innan frukost går man dessutom upp kl. 06 så kanske man får uppleva soluppgången :).

    John

    October 11, 2010

  • Veckans utmaning antagen! Inga problem att fixa sömnen, hiss har vi inte, matlådorna blir klara ikväll. Så jag har god tid på mig att fixa 10 timmars träning! :-)

    Ulla

    October 11, 2010

  • Jösses, ni som fixar den här utmaningen är verkligen grymma! :)

    Ellen

    October 11, 2010

  • Hej!

    Jag undrar bara om dessa tio timmar ska räknas utöver alla pass man redan tränar eller får mina vanliga gympass räknas in i de tio timmarna? :)

    Julia

    October 11, 2010

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment