Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for October 11th, 2010

Paranoid..

Efter dagens alla samtal har jag diagnostiserat mig själv med både magkatarr och salmonella.

Dags att gå och lägga sig..

Illamåendet är fortfarande kvar.

Idag lagade min fina sambo lunch/frukost till mig.

Ni ser på bilden hur mycket jag lyckades få i mig. Betänk att jag inte är den som petar med maten. Jag ser inget positivt med att inte kunna äta. Jag äter. Men idag gick det bara inte.

Jag fick tänka om lite. Halva dagen idag blev det ingen mat alls. Och det skapar frustration, hunger och ännu mer illamående. Helt plötsligt blev jag dock sugen på pannkakor och det var bara att testa. Det gick!

Men efteråt var det ingen höjdare. Jag blev än mer illamående och det liksom svider i magen av smärta. Men lite energi fick jag iaf. Kanske kan jag peta i mig lite fruktsallad ikväll. Jag är sååå less på det här. Men imorgon tänker jag vara bra.


Blek, frustrerad och hungrig. Så ser man ut då.

Ge ditt bästa mellanmålsstips – vinn hälsotallriken Lagom!

Nu har du chansen att vinna ett exemplar av Hälsotallriken Lagom!

Jag har använt min tallrik i en vecka och jag är väldigt nöjd med den. Såhär står det om tallriken på hemsidan:

Hälsotallriken LAGOM® är ett effektivt verktyg för dig som vill äta hälsosamt, gå ner och/eller hålla vikten långsiktigt. LAGOM® är en porslinstallrik som är indelad i tre fack där lagom mycket av varje matgrupp får plats. “Tallriksmodellen för viktnedgång” att ställa på bordet för att vara konkret. LAGOM® hjälper dig på ett enkelt sätt att hålla koll på portionerna, vilket gör att du slipper räkna kalorier, väga eller mäta maten. LAGOM® gör dig även påmind om att äta tillräckligt med grönsaker varje dag.Tallriken är tillverkad i europeiskt kvalitetsporslin och är försedd med LAGOM®-loggan på baksidan. Den är stapelbar, går att diska i maskin och använda i mikrougn.

För att tävla skriver du en kommentar på det här inlägget och tipsar om ditt bästa mellanmål tom fredag 15/10. Jag lottar ut en vinnare bland alla som deltar och publicerar det på bloggen i helgen.

Lycka till!

P.S. Alla läsare av bloggen har 10% rabatt på Lagom tom 31/10 om man beställer tallriken via hemsidan och anger rabattkoden “hälsa”.

Vägning, vecka 61 (v. 41)

Vikt: 105,5 kg ( -1,1 kg kg) (sammanlagt – 27,5 kg)


BMI:
32,6

Mage vid naveln: 91 cm ( -1 cm)
Midjemått: 88 cm ( -0 cm)
Höft: 104 cm ( -0 cm)
Höger lår: 61  cm ( -0 cm)
Höger arm: 35 cm ( -0 cm)
Under byst: 90 cm ( – 0cm)

Ja, vad ska man säga? Man kanske borde vara sjuk oftare…
Det här kan vara ett jättemissvisande resultat, men det lär jag i sånt fall bli varse nästa vecka.

Är fortfarande inte helt hundra, mår lätt illa men febern är nog ute ur kroppen. Inatt sov jag 11 timmar igen. Kroppen känns helt mör.

Men likförbannat är jag glad för minuset!

Vecka 4 i 6VU

  • 10 timmar: Den här veckan ska innehålla minst 10 timmars motion/rörelse/träning. Vad du räknar in  dessa 10 timmar avgör du själv. Det kan var allt ifrån löpning till att ta trapporna på jobbet eller dammsuga.
  • Skriv ner 10 saker med din kropp som du är nöjd över.

Imorgon börjar vecka fyra och vi har kommit halvvägs i vår utmaning. Förhoppningsvis går träningen bra, ni har fått vara friska och ni ha inte tappat fokus. 3 veckor kvar alltså. Hoppas att ni klarade av vecka tres utmaningar och gärna bonusutmaningarna också.

Även vecka 4 bjuder på nya små, bonusutmaningar. De här utmaningarna helt och hållet frivilliga, vissa är enklare än andra och jag hoppas att ni försöker er på någon utav dem.

  • Matlådor. Laga minst 5 stycken matlådor som du kan ta med dig till skolan/jobbet eller bara ha i frysen hemma.
  • Sömn. Se till att få den sömn du behöver under den här veckan, gå och lägg dig i tid. För mig innebär den här utmaningen att gå och lägga mig före tolv under veckodagarna.
  • Ta trapporna. Välj bort hissen och rulltrapporna den här veckan och ta trapporna istället. Finns det bara rulltrappa? Gå uppför den! Är det för långt upp för att inte åka hiss? Åk inte hela vägen upp, gå åtminstone en våning.

Nu är det alltså halvtid, vad gör vi då? Ökar!