Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Kinesis blev trappmaskin, SatsFlow blev motionscykel.

Ja ni hör ju. Vilken flopp!

Men jag får se det såhär; idag har det blivit två timmars träning som inte har slitit särskilt mycket på min kropp, vilket gör att jag kommer känna mig pigg och fräsch inför mitt pass imorgon.

Roligt var det dock att träna på SATS Täby, jag har ju, även om den varit ganska inaktiv senaste månaderna, fortfarande en utmaning som går ut på att träna på alla Satscenter i Stockholmsområdet samt testa alla gruppträningspass som Sats har. Nu kan jag alltså bocka av Sats Täby, som förövrigt var en väldigt trevlig och rätt stor anläggning.

Summan av kardemumman så blev det 50 minuters cykling och 15 minuters stretch. Herregud, varför är jag så dålig på att stretcha? Mina ben skulle må så mycket bättre om deras muskler inte var korta, stela, tjocka och ömma. Att stretcha 10 minuter efter varje pass vore ju inte ens jobbigt, bara skönt. Måste börja prioritera det lite högre. Kan bli en schysst utmanng.

Hur ofta stretchar ni?

How to Properly StretchHow to Properly Stretch

  • Jag är riktigt dålig på att stretcha, jag verkar inte lära mig heller.. Undrar om det finns hopp?!

    Pernilla

    March 29, 2010

  • Mankanske ska sätta små mål, typ, stretch 2 ggr i veckan, eller en musklegrupp per träningspass?

    ÄtaTränaKämpa

    March 29, 2010

  • Stretchar 10-15 min varje dag :)

    sanna

    March 29, 2010

  • Det är imponerande!

    ÄtaTränaKämpa

    March 29, 2010

  • Jag försöker stretcha 10 min efter varje träningspass. Allt som oftast lyckas jag med det. Nån enstaka gång glömmer jag och då känner jag mig rätt stel och eländig efteråt.

    Running girl

    March 29, 2010

  • Stel och eländig är liksom känslan i min underkropp konstant. Stackars min kropp!

    ÄtaTränaKämpa

    March 29, 2010

  • Gud, med tanke på att jag dansar, så alldeles för lite… >.<
    Jag försöker att göra något varje dag, men har haft problem med ljumskarna så jag borde vara bra mycket bättre på det… Kanske 3-4 ggr i veckan, ordentligt? Ja, varför gör man det inte?! Det är ju verkligen något som betalar sig fort dessutom.

    Johanna

    March 30, 2010

  • Jag är själv dålig på att stretcha på egen hand, och misstänker att det är många andra som också stretchar alldeles för lite. Därför fick jag i höstas min briljanta idé om halvtimmes stretchklasser på gymmet, som jag faktiskt lyckades tjata in på schemat på Fitness24seven i Malmö där jag instruerar. Därför kan jag nu skryta med två BODYBALANCE-klasser (det räknas väl?) och en halvtimmes stretchklass i veckan, plus att jag brukar ta 10 minuter och stretcha själv efter min BODYCOMBAT på torsdagar :) . Känner dock ändå att jag borde stretcha ännu mer…

    soffan

    March 31, 2010

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment