Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Men först och främst, träna.

Ganska röd på gymmet idag, både på tröjan och i fejjan, men det syns nog inte så bra på bilden. Top från Nike och byxor från Peak Performance (Jag älskar dem!)

Just nu sitter jag framför en sprakande brasa iklädd thaibyxor, en luvtröja och raggsockor. Framför mig ligger hunden utsträckt framför elden och bara njuter. Huset är tyst, ute är det mörkt och i ett sovrum sover min lillasyster och i det andra ligge rmin sambo och värmer sängen åt mig. Utanför huset går mina fem hästar och äter, inkl. den jag som bor med mig i Stockholm. Åh vad jag älskar landet! Vad jag älskar tystnaden och stillheten.

Men innan vi åkte hit idag så såg ag till att träna såklart. Väl nere på gymmet så hade de SatsCykel och SatsCore som lunchträning. Det fick bli det, trots att jag har sagt åt mig själv att inte köra just SatsCykel något mer. Det är ju baa som en lamare variant av deras blå spinning-pass. Musiken är inte lika bra, instruktören, inte så kul och passet är kort och inte tillräckligt tufft för att krama ur mig. (jag har lättare för längre pass där jag hinner jobba upp mig ordentligt, svårt att cykla mig helt slut på 30 minuter, måste jag medge.) Tycke rni att jag neggar mycket kring träningen nu? Det är inte meningen! Att jag inte är så förtjust i ett pass, betyder inte att jag anser att passet är dåligt, det betyder bara att det inte passar mig.

Tid: 30 min
Maxpuls: 168
Snittpuls: 140
Kaloriförbrukning: 251

På Coren var det ny koregrafi, vilket var roligt, det förra passet började man ju kunna utan och innan. Några nya rörelser, men det mesta var skåpmat. ett helt okej pass och jag fick fin kontakt med coremusklerna under passet. Bra, men Core är också ett pass som jag gör hellre än gärna Det är bra och nyttigt, men särskilt roligt/inspirerande är det ju inte direkt.

Tid: 30 min
Maxpuls: 131
Snittpuls: 102
Kaloriförbrukning: 138

Jag var ganska oplanerad i min träning efter passen. Jag kände inte att jag hade hur mycket tid som helst, men å andra sidan kändejag mig inte direkt färdig. Jag körde lite styrketräning istället och gjorde lite chins och dips, samt körde biceps och triceps med superset (Istället för att köra en övning i taget och vila mellan varje set, så lägger man in en eller flera andra övningar som man alternerar mellan och då behöver man inte vila, effektivare träning och lättare att hålla pulsen uppe. Dvs som jag gjorde idag: bicepscurls set 1, Tricepspress set 1, (kort vila om man vill) bicepscurls set 2, tricepspress set 2 osv ). Ett bra pass, för det var kul att se att jag kan lassa på lite mer vikt nu än jag kunde förr, men egentligen mer nödvändigt än roligt.

Tid: 25 min
Maxpuls: 142
Snittpuls: 108
Kaloriförbrukning: 133

Varför är det så att alla träningpass som inte är väldigt intensiva, lämnar mig med känslan av att jag inte har tränat alls?

  • Hittade din blogg för ett par dagar sen och tycker den är kanonbra! Bra tränat och snygga kläder :)

    Dessi

    December 4, 2009

  • Tack, vad roligt och välkommen hit! :D

    ÄtaTränaKämpa

    December 8, 2009

  • Hejsan!
    Jag heter Lotta och jag håller på att gå ner i vikt, hittade hit till din sida av en slump, men herregud vad du har förändrats under din resa. Tyvärr är det så att jag har väldigt få bilder på min själv när jag var väldigt stor, eftersom vår hårddisk har raserat – men jag hoppas att jag ska kunna hitta lite granna. Har nämligen ocskå vägt 131 kg till min fyttiga längd på nästan 160 cm. Hur som helst så kommer jag garanterat att följa dig, du får kanske igång träningen inom mig. Vi verkar nämligen ligga motsats. Jag har ganska okej med maten just nu! Men ingen träning!
    Lotta

    Lotta

    December 7, 2009

  • Hej Lotta och välkommen hit!
    Vad glad jag blir av att du tycker det, visa dagar ser jag tyvärr inte den skillnaden själv och då är det skönt att få bekräftelse utifrån.

    Det är bra med bilder, det blir så svart på vitt vad man håller på med, att man har gjort ett enormt jobb redan.

    Jag hoppas du stannar här och blir lite inspirerad att komma igång med träningen, den är ju livgivande och underbar! :D

    ÄtaTränaKämpa

    December 8, 2009

Leave a reply to Dessi (cancel)  

name

email

website

Submit comment