Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for December 4th, 2009

En lussekatt och lite onödigt skit..

Idag, på vägen ut till landet, stannade vi på en mack. Jag har känt i kroppen och i huvudet de senaste dagarna att jag har dåligt fokus på mat-delen av mitt liv. Träningen känns så självklar, med maten måste jag verkligen jobba mot min gamla, trygga ätarvanor.

Så, vi stannad epå en mack och jag kände hur jag instinktivt gick runt och letade efter saker att äta. Jag gick igenom mina möjligheter som var att
1. släppa efetr för något jag verkligen vill ha, men bara en sak.
2. hålla benhårt på att inte äta något
3. köpa “allt” jag ville ha och “frossa” och låtsas som om jag tappat kontrollen.

Jag bestämde mig för alternativ ett, som jag ändå tyckte kändes ganska bra ndå. Det blev en lussekatt och den njöt jag av! Årets första.

Problemet blev sen när vi kom hem hit, hästen var urlastad och allt i stallet var klart. Då var klockan halv nio och vi hade inte ätit middag. I frysen fanns en del att laga, men inget som skulel bl klart på en kvart direkt. Jag var väl kanske inte hungig så att jag kände det, men blodsockret lär ha varit rätt lågt. Det enda vi hade att äta medans maten stod i ugnen var salta kex, knäckebröd, smör och rökt lax. Okej om det hade blivit en smörgås, men det blev flera. Rätt onödigt skulle man kunna säga.
Sen åt jag för mycket middag också.

Vad jag kan lära mig utav detta?
Att planera så att man får i sig mat på regelbundna tider.
Amen.

(och godnatt!)

Men först och främst, träna.

Ganska röd på gymmet idag, både på tröjan och i fejjan, men det syns nog inte så bra på bilden. Top från Nike och byxor från Peak Performance (Jag älskar dem!)

Just nu sitter jag framför en sprakande brasa iklädd thaibyxor, en luvtröja och raggsockor. Framför mig ligger hunden utsträckt framför elden och bara njuter. Huset är tyst, ute är det mörkt och i ett sovrum sover min lillasyster och i det andra ligge rmin sambo och värmer sängen åt mig. Utanför huset går mina fem hästar och äter, inkl. den jag som bor med mig i Stockholm. Åh vad jag älskar landet! Vad jag älskar tystnaden och stillheten.

Men innan vi åkte hit idag så såg ag till att träna såklart. Väl nere på gymmet så hade de SatsCykel och SatsCore som lunchträning. Det fick bli det, trots att jag har sagt åt mig själv att inte köra just SatsCykel något mer. Det är ju baa som en lamare variant av deras blå spinning-pass. Musiken är inte lika bra, instruktören, inte så kul och passet är kort och inte tillräckligt tufft för att krama ur mig. (jag har lättare för längre pass där jag hinner jobba upp mig ordentligt, svårt att cykla mig helt slut på 30 minuter, måste jag medge.) Tycke rni att jag neggar mycket kring träningen nu? Det är inte meningen! Att jag inte är så förtjust i ett pass, betyder inte att jag anser att passet är dåligt, det betyder bara att det inte passar mig.

Tid: 30 min
Maxpuls: 168
Snittpuls: 140
Kaloriförbrukning: 251

På Coren var det ny koregrafi, vilket var roligt, det förra passet började man ju kunna utan och innan. Några nya rörelser, men det mesta var skåpmat. ett helt okej pass och jag fick fin kontakt med coremusklerna under passet. Bra, men Core är också ett pass som jag gör hellre än gärna Det är bra och nyttigt, men särskilt roligt/inspirerande är det ju inte direkt.

Tid: 30 min
Maxpuls: 131
Snittpuls: 102
Kaloriförbrukning: 138

Jag var ganska oplanerad i min träning efter passen. Jag kände inte att jag hade hur mycket tid som helst, men å andra sidan kändejag mig inte direkt färdig. Jag körde lite styrketräning istället och gjorde lite chins och dips, samt körde biceps och triceps med superset (Istället för att köra en övning i taget och vila mellan varje set, så lägger man in en eller flera andra övningar som man alternerar mellan och då behöver man inte vila, effektivare träning och lättare att hålla pulsen uppe. Dvs som jag gjorde idag: bicepscurls set 1, Tricepspress set 1, (kort vila om man vill) bicepscurls set 2, tricepspress set 2 osv ). Ett bra pass, för det var kul att se att jag kan lassa på lite mer vikt nu än jag kunde förr, men egentligen mer nödvändigt än roligt.

Tid: 25 min
Maxpuls: 142
Snittpuls: 108
Kaloriförbrukning: 133

Varför är det så att alla träningpass som inte är väldigt intensiva, lämnar mig med känslan av att jag inte har tränat alls?