Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for November 30th, 2009

Dagens middag: Entrecôte med sallad och sås.

Jag var och tog prover hos en naturläkare jaghar gått till i flera år, för någon vecka sedan. Han tog blodprover och reagerade snabbt på att jag hade stor protienbrist (fråga inte mig hur man ser sånt, jag har noll koll) samt blodbrist. Det är ju inte så bra när man tränar så mycket som jag gör, så jag tänker helt enkelt skämma bort mig själv med en hel del kött framöver och se om dte blir någon skillnad. Förr har jag kunnat bli däst och trött efter att jag ätit kött, men nu inser jag att dte snarare är så att jag 1. äter för mycket när jag väl äter kött och 2. det kanske snarare är alla tillbehör som påvekrar mig negativt. För jag känner inte av det nu och då har jag ändå ökat på mitt köttintag en hel del.

Eftersom Naturkött säljer sin entrecôte för 119 kr/kg, vilket är sjukt billigt så har det blivit en del entrecôte och kommer bli framöver. Fint ska det vara!

Dagens middag blev stekt entrocôte med en sås gjord av skyn från köttet och lättgrädde samt en sallad.
Fantastiskt gott.

En BLÄ-dag blev en TRÄNINGS-dag.

Men den är fortfarande lite blä, om jag ska vara ärlig.

Blä eller inte, jag tog mig till gymmet där jag och min PT körde styrketräning, bröst/rygg. Min PT märkte nog av mitt humör och försökte peppa mig genom att säga att jag var riktigt stark i bröstpress, “Starkare än de flesta kill..ehm, tjejer”, vilket var roligt. Men sen så ville han liksom förstärka det han sagt och sa att tex så tog jag tyngre än killen som befann sig en bit bort och precis gjort samma övning, han hade använt sig av lättare hantlar. Jag kände mig väldigt nöjd, kul att faktiskt vara starkare än en styrketränande kille, ända tills jag kollade in killen och insåg att han var ungefär hälften så stor som jag.. Haha!

Min PT är härlig, han försöker iaf.

Dock så impoerade jag på mig själv idag genom att ta 32-kg hantlar när jag skulle göra enhands hantelrodd. 32 kg 12 reps och tre set. Bra jobbat! Kommer förmodligen kännas imorgon.

Tid: 50 min
Maxpuls: 171
Snittpuls: 114
Kaloriförbrukning: 307

Direkt efter körde jag spinning. Det var en vikarie på plats och han var jättebra! Tydliga direktiv och tidsangivelser, så man vet vad som ska hända. DOck var det svårt att komma upp i puls benen tar slut innan flåset gör det. Någon som har bra tips på hur man ska lösa det? Träna mer ben? Låta benen återhämta sig längre mellan varje tungt pass? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, men dte är frustrerande att känna att musklerna ger upp innan flåset gör det.

Tid: 50 min
Maxpuls: 179
Snittpuls: 153
Kaloriförbrukning: 530

För att avsluta dagens träningspass ordentligt gjorde jag 58 armhävningar, stod 9 minuter i plankan och stretchade ordentligt en kvart. Det som jag hade kvar av NU.

Men nu har jag gått i mål! Hurra!

BLÄ.

Idag är en blä-dag.
Jag försov mig en aning och hann inte med varken vägning eller mätning innan frukost imorse.
Om en halvtimme ska jag befinna mig på gymmet och jag har abslout ingen lust och jag vet inte varför.

Det kommer förmodligen kännas bra så fort jag väl är på gymmet och har satt igång. Min fot gör ont idag med, men den är i alla fall bättre.

Kan man inte bara få hoppa över vissa dagar och krypa ner under täcket och vara grinig och arg och inte det minsta glad?

Utvärdering av vecka 15

Så, ännu en vecka avklarad och man kan väl säga att vi även går slutet utav Novemberutmaningen till mötes.

Den här veckan har känts sådär. Bra rent träningsmässigt, men lite sådär matmässigt. Jag vet egentligeninte varför, jag gär ju inga stora tabbar, jag vräker inte i mig mat och så vidare. Ändå så känner jag mig aldrig riktigt nöjd med mitt matintag. Ibland blir det lite knasigt, men det är ju enstaka händelser och inte så att jag faller till föga eller “återgår til gamla vanor”.

Jag tror inte att det blir minus imorgon, blir det minus så kommer jag bli superglad! Men, jag tror att det fins risk för plus. Dte känns ju inte så roligt, men det känns inte hemskt, heller. Ibland slår tanken mig att jag kanske borde stå still några veckor och landa i min nya vikt och sen gå ner en bit till. Jag vet egentligen inte varför, men kanske för att sliäppa fokus på stora viktförändringar vecka till vecka, jag vet att det är sundast att gå ner långsamt, men jag jagar ändå viktras.

Så blir dte plus iorgon, så får det väl bli det. Hela världens är dte inte, jag vet ju att jag tränar oc äter bra. Resultaten kommer.

Träningen den här veckan kan ingen klaga på. Herremingud vad det har tränats. 10h 12 min rättare sagt och det fördelat på 5 träningsdagar (jag räknar söndagen idag som vilodag, trost 20 min promenad..). Jag är nöjd med veckans träning, även om jag önskar att vissa promenader had ekunnat bytas mot något me rintensiv träning. Å andra sidan kräve rintensiv träning mer återhämtning och efter mördarpasset i torsdags var jag rätt slut, det är först idag jag känner mig fräsch efter det.

Ett stort fiask den här veckan är dagens status på foten. Den mådd einte alls bra utav löpningen igår :( Den är nästan sämre än den var i början när den blev dålig. Jävla skit! Så gick det med planen om att skynda långsamt, jag blev överentusiastisk och det var inte bra helt enkelt. Ska ringa min sjukgymnast imorgon och se vad hon säger. Suck.

Nåja, vi får se vad morgondagen har att erbjuda. Den här veckan har känts lång!
Måndag: SatsPowerStep 60 min, Streetdance 55 min, Rask Promenad 65 min, Armhävningar 20 st

Tisdag: BodyPump 55 min, Armhävningar 20 st, Plankan 1 min.

Onsdag: VILA

Torsdag: PT-pass 101 min, Cykling 7 km, 20 min, Promenad 2,8 km, 30 min

Fredag: Promenad, 5,9 km, 65 min, Ridning

Lördag: Promenad, 5,9 km, 62 min, Löpning 10 km, 76 min, Armhävningar 20 st, Plankan 2 min, Ridning

Söndag: VILA Promenad 20 min, Ridning