Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Vägning, vecka 8.

Bild 202Bild 208
Vikt:
109,9 kg (-0,1 kg) (sammanlagt – 23,1 kg)


BMI:
33,9  (- 0,1)

Mage vid naveln: 100 cm (-0,5 cm)
Midjemått: 93 cm (-2 cm)
Höft: 110 cm (- 1 cm)
Höger lår: 69  cm ±0 cm)
Höger arm: 39 cm (-1 cm)
Under byst: 95 cm ( ±0 cm)

Ett hekto ner, haha ja det är ju neråt i alla fall! man måste se det positivt.
Det var som jag trodde, en vecka som inte direkt har givit några extrema resultat, jag vet redan varför (portions-storlekarna! Samt utebliven löpning). Sen kan jag ju låtsas att det beror på att mina muskler har vuxit sig tyngre av styrketräningen, haha.

Men måtten har minskat, det var väldigt positivt, snart är jag nere under 100 på alla mått utom höften. Hurra!
Är det 88 cm i midjemått som innebär förhöjd risk för hjärt och kärlsjukdomar som kvinna?
Eller är det 80? Kommer inte ihåg, inte såå långt kvar tills dess iaf!
Hurra!

  • Grattis, neråt är alltid neråt! Och jag tycker du ser riktigt slank ut, speciellt från sidan! Ibland minskar ju måtten mer än vikten, speciellt när man tränar så mycket som du gör.

    Helena

    October 6, 2009

  • tack! :D
    Du är alltid så himla gullig och peppand ei dina kommentarer, gör mig alltid jätteglad!

    ÄtaTränaKämpa

    October 6, 2009

  • åh, vad roligt att du har gått ner så mkt totalt! :D har ju precis börjat följa din blogg. tycker som ovanstående talare, att du ser väldigt slank ut från sidan, du ser absolut inte ut att väga det du gör. Så det är nog en del muskler som väger där också, tror jag :D heja dig! och hur vänder man på bilder, i vilket program? korkad, i know!

    kill calories

    October 6, 2009

  • Åh vad glad jag blir, tack! :D

    Har du en pc? I sånt fall, vilket program komemr upp om du dubbelklickar på bilden? I det programmet bör du lätt kunna rotera bilden. :)
    Eller så högerklickar du på bilden och ser om dte komemr upp ett alternativ “rotera” :)

    ÄtaTränaKämpa

    October 6, 2009

  • Jag har för mig att ett midjemått över 88 cm som innebär förhöjd risk för hjärt- och kärlsjukdomar och att 80 cm är det idealiska (om man nu kan säga så.).

    Du ser ju betydligt smalare ut än den vikt säger! Bra kämpat! :)

    Malin

    October 6, 2009

  • Tack! :D

    ÄtaTränaKämpa

    October 7, 2009

  • Det går ju toppenbra för dig tjejen. :)
    Kul att måtten minskar varje vecka, för mig har måtten också minskat, men vikten gått upp istället. Hmm, ja, ja, jag låtsas också att det är musklerna som växer (och så lite vatten då).

    Running Girl

    October 6, 2009

  • Ja jag sågd et, men du får fokuser på måtten, det är ju de som faktiskt är huvudsaken!

    ÄtaTränaKämpa

    October 7, 2009

  • Japp, jag har en digital våg men den är superkänslig för hur man råkar luta. Vissa dagar är det värre än andra. Har också hört att hälsporre kan vara jobbigt, men jag ska vila och köpa nya skor till att börja med så får vi se om det hjälper. Min gamla ipod är stendöd. Det händer ingenting när jag kopplar den till datorn. Det går inte heller att göra reset på den. Möjligtvis kan jag lämna in den och få den fixad, men eftersom garantin har gått ut så kan det ju bli en dyr historia. 88 är midjemåttsgränsen föresten. Men jag fattar inte riktigt hur man kan ha en generell gräns för det. Det måste ju vara skillnad på om man är 1,50 eller 1,90 lång liksom. -2cm i midjan är inte dåligt. Men det brukar bli dramatisk effekt där om man styrketränar mycket har jag märkt. Grattis!

    Beckis

    October 6, 2009

  • :o) jag inte skulle jag tro att du ändå vager det du gör…skulle tippa på runt 80kg …så var stolt!!

    Kanon bra jobbat!!

    Sophia

    October 6, 2009

  • Åh vad glad jag blir, tack för den fina komplimangen! :D

    ÄtaTränaKämpa

    October 7, 2009

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment