Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for October 6th, 2009

Dagens PT-pass:

Av någon anledning fick jag för mig att berätta för min PT att jag inte hade så mycket träningsvärk efter förra passet. Vadå, lider jag av minnesförlust? Var det inte förra veckan jag inte kunde borsta håret?

Han blev i vilket fall, väldigt motivead att fullkomligt mangla mig på dagens pass.
Vi körde styrka överkropp och jag orkar inte ens skriva alla övningar han tvingade mig att utföra, för de var många och effektiva. Jag känner hur det värker i armar och axlar nu när jag sitter och skriver.
Han gick på som om han ville döda mig.
Det hela tog 50 min och då kände jag mig rätt mör efteråt.
Tid: 50 min
Maxpuls: 166
Medelpuls: 110
Kaloribörbrukning: 275

För att få lite kondition på det också, så fick det bli den jobbiga motionscykeln.
Det var så jobbigt!
Jag kom upp i puls och körde ett ganska tufft program. jag försökte ta en bild på hur svetten pärlades och rann på mina armar, men det syntes inte så bra. Det droppad esvett från ansiktet ner på cykeln. Jag såg verkligen inte klok ut. Givetvis träffade jag två killkompisar också, varav den ena envisades med att ge mig en kram, han hade inte tränat än och var helt torr och fräsch, så fick han krama svettiga slabbiga mig. Haha. Kände mig nice.

Tid: 40 min
Sträcka: 14 km
Maxpuls: 180
Snittpuls: 159
Kaloriförbrukning: 454

Ett bra pass, rakt igenom. Och mer än 700 kcal förbrukade, I like.

Resultat av fettmätning:

När jag skulle träna med min PT kom jag ihåg att det var ett tag sedan han gjorde fettmätning och tog mina mått.
Så vi började med det.

Sist hade jag 34,1% fett i kroppen och vägde 114,5 kg.
Alltså 38,9 kg fett.

Idag hade jag 32,7% fett i kroppen och väger 109,9 kg.
Det ger 35,9 kg fett.

Inte en jättestor förändring, men av mina 4,6 kg jag har gått ner sen sist är 3 kg rent fett.
Det är bra!

:D

Apropå underbar sambo; dagens lunch:

20091006844

Har jag nämnt att min kille är bäst?
När han kom hem med min present gick han ut i köket och lagade lunch också. En jättegod pastasås med champinjoner, skinka, kyckling och fläskfile (rester från pizzakalaset i helgen..). Det var supergott!
Han har förmågan att kunna laga god mat av vad han än hittar i kylskåpet, medan jag måste ha mina ingredienser för att kunna laga det jag på förhand bestämt mig för att äta.

Jag älskar min sambo:

20091006842

Min sambo kom nyss hem med en påse och orden “Jag har en present till dig!” Han är världens gulligaste.

I påsen så låg en liten träningsväska från Nike. Precis vad ja behöver som inte har nåon bra träningsväska, de är antingen för stora eller den jag använder nu, den är så ful att inte ens min mamma skulle vilja använda den. Haha!

Men nu har jag alltså en supersöt svart liten väska som jag redan älskar. Åh vad fin han är, min kille!

Vägning, vecka 8.

Bild 202Bild 208
Vikt:
109,9 kg (-0,1 kg) (sammanlagt – 23,1 kg)


BMI:
33,9  (- 0,1)

Mage vid naveln: 100 cm (-0,5 cm)
Midjemått: 93 cm (-2 cm)
Höft: 110 cm (- 1 cm)
Höger lår: 69  cm ±0 cm)
Höger arm: 39 cm (-1 cm)
Under byst: 95 cm ( ±0 cm)

Ett hekto ner, haha ja det är ju neråt i alla fall! man måste se det positivt.
Det var som jag trodde, en vecka som inte direkt har givit några extrema resultat, jag vet redan varför (portions-storlekarna! Samt utebliven löpning). Sen kan jag ju låtsas att det beror på att mina muskler har vuxit sig tyngre av styrketräningen, haha.

Men måtten har minskat, det var väldigt positivt, snart är jag nere under 100 på alla mått utom höften. Hurra!
Är det 88 cm i midjemått som innebär förhöjd risk för hjärt och kärlsjukdomar som kvinna?
Eller är det 80? Kommer inte ihåg, inte såå långt kvar tills dess iaf!
Hurra!