Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for October 3rd, 2009

Mat mat mat, ge mig maaat!

Precis så känd ejag efetr träningen, eftersom jag hade väntan med lunchen till efetr träning, men träningen blev senare än tänkt och jag fick inte i mig min lunch förrän klockan fem!
9 bitars sushi inklusive  misosoppa.

Nu sk ajag vara lite “hemmafru” och laga mat åt min sambo coh hans kompis (och till mig givetvis), de har nämligen grabbkväll ute i köket och jag låter dme mest vara ifred.
Men, de vill ha pizza och senast jag åt en pizza var månader sen, så jag tänkte agera pizzabagare i köket och sno ihop en riktigt god hemmagjord variant.

Nu sitter jag mest och kollar inspiration, ser inte den här GI-pizzan fantastisk ut?
GI Pizza

Träning GER energi.

Tack mig själv för att jag tvingade mig iväg till gymmet när jag kände mig så uttråkad och less för några timmar sedan.
Nu känner jag mig glad och pigg!

På gymmet stod ben/mage på schemat. Det är svårt att köra ben utan övningar då man belastar foten. Utfall och knäböj har jag ju levt med så länge, bland annat. Därmed inte sgat att jag tycker om utfall, jag hatar utfall. Det är en form av hatkärlek. Samma hatkärlek som jag har till plankan (vilken jag smet från idag, jag glömde.)

Det blev ett effektivt pass på 45 minuter, då hann jag med: Sittande leg extension, liggande lårcurl, benspark, mage – liggande benlyft, sneda crunches, insida lår, utsida lår, crunches på boll med vikt, magrotation med boll.

Det kändes jättebra, körde 1 uppvärningsset på alla ben och sedan 3 set med 8 reps.

Tid: 45 min
Maxpus: 156
Snittpuls: 109
Kaloriförbrukning: 229

20091003828

Jag har ju inte vetat hur det skulle gå att cykla med foten, men jag testade och det gick jättebra. Kände inte av den alls. Hann med en timme innan det började bli lite väl tråkigt.

20091003830Tid: 60 min
Sträcka: 34,8 km
Hastighet: 34,8 km/h
Tempo: 01:43 min/km
Maxpus: 165
Snittpuls: 124
Kaloriförbrukning: 426

Det innebär 1 h 45 minuters träning och 655 kcal avverkade.

Härligt!

Jag tvingar mig till gymmet.

Hoppas få lite motivation när jag väl är där. Suck.

Idag känner jag ingen lust att göra någonting.

Suck och blä.

Träningsmotivation:

Hittade den här hos J’s Viktiga, så sant som det var sagt.

Dagens tacksamhet:

  • Jag är tacksam över att det just i detta ögonblick ligger en snygg man  min säng.
  • Jag är tacksam över att jag inte känne rminsta ångest efter att ha ätit godis. Det var gott.
  • Jag är tacksam över att det är helg!
  • Jag r tacksam över att ha fått så mycket gjort idag.
  • Jag är tacksam över att träningen kändes så pass bra idag, jag kommer bli grymt stark!

Godnatt!

Dagens middag:

Jag har varit ute på stan med två riktigt snygga killar.

Min sambo är äntligen hemma och vi gick till Mamas and Tapas (ja, spanska tapas igen..) på Kungsholmen. Deras tapas är verkligen supergod,men den där idiotiska idén om att ha garderob som man måste hänga av sig jackan i och sedan betala för när man går tycker jag inte om. Det känns lite väl mycket “Snabba cash” framförallt med tanke på mannen som står med garderoben och hur han såg efter de yngre tjejerna som kom in på restaurangen. Hungrigt.

Känns som om jag bara gnäller och berättar sensationshistorier om de restauranger jag går på, men så är dte verkligen inte. :)

Maten var som sagt ytterst god och sällskapet både trevligt och stiligt. Vi fick sällskap av min sambos bästa kompis. så jag hade turen att glida runt på stan i sällskap av inte bara en, utan två snyggingar. :D

IMG_0485

IMG_0486

IMG_0487

Sen åkte vi hem hit och åt lite godis och kollade på en rysare. Fredagsmys när det är som bäst.
Tur att sambon är hemma, annars hade jag inte vågat sova.

Hur gick det med dagens lista?

Såhär:

  • dammsuga
  • torka golvet
  • boka tid hos läkaren
  • torka av bord, skåpsluckor etc.
  • plugga
  • åka till stallet
  • träna styrka
  • tvätta fönster
  • lämna tillbaka två ljudböcker till biblioteket
  • planera middag
  • boka tid på klinik för min häst
  • ”pynta och piffa” i lägenheten
  • bära upp lite grejer till vinden.

Klart godkänt.

Dagens träning:

Idag hade jag, som ni såg i tidigare inlägg, fullt upp.
Träningen var det som kom sist på listan, mycket för att det hade inte varit hela världen om jag hade tagit en vilodag idag.
Men jag hann ta mig till gymme toch köra ett expresspass.
Jag kopierade i stort sett passet från i tisdags, körde armhävningar, bröstpres med hantalr, bicepscurl, crunches utan vikt, flyes, liggande tricepspress, smala chins, dips, latsdrag, hög rodd, axelpress och rygglyft i maskin.
Det sved och gjorde ont redan efter tredje övningen. Jag kommer få grymma armar om jag bara får köra styrka lite oftare. Nästa styrketräningspass får bli ben och mage. Ben utan at belasta foten lär ju bli rätt tråkigt dock.

Det hela tog 42 min
Maxpuls: 176
Medelpuls: 119
Kaloriförbrukning: 273