Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Dagens träning:

Ja, efter en kärleksförklaring till min PT, så kanske det är rätt och riktigt att berätta vad han utsatte mig för att göra idag.

Med tanke på min fot fick vi köra styrketräning som inte belastade foten. Idag fokuserade vi på överkroppen.
Mina armar gör så ont, jag tror inte jag kommer kunna borsta håret imorgon. Herregud, idag pumpade vi ut allt och lite till ur mina muskler.

Vi körde allt i 3-4 set med 8 reps i alla förutom magen där vi körde upp till 20 reps.

Jag fick utstå armhävningar, bröstpres med hantalr, bicepscurl, bänkpress, crunches med och utan vikt, raka och sneda, smala chins, dips, mage i maskin, latsdrag, hög rodd, axelpress och rygglyft i maskin.

Det hela tog 60 min.
Maxpuls: 165
Medelpuls: 114
Kaloriförbrukning: 314

Sen tyckte min PT att jag skulle testa armcykel, jag kunde jag inte gärna ställa mig och springa, men i armcykeln behöver ju inte foten jobba alls.
20 min höll jag på och det brände i överkroppen efter styrketräningen.
Maxpuls: 127
Medelpuls: 114
kaloriförbrukning: 114

Det var ett roligt pass, roligt och jobbigt, precis så som det ska vara. Det känns så skönt att känna att jag visst kan träna, även om min fot krånglar.

  • hej hej!

    Starkt kämpat måste jag säga! Men jag har en liiiten fundering, när du skriver att din maxpuls är olika..först 165 och sedan 127..hur kan det komma sig?

    Min maxpuls är konstant (210)..men jag kan ligga på olika procent av min maxpuls under träningens gång..

    Karin

    September 29, 2009

  • Det kanske är lite otydligt skrivet, jag menar givetvis vilken som är den högsta puls jag kommit upp i under passet. Min maxpuls är 205 och den förändras ju inte så snabbt :D
    Men min pulsklocka ger mig max/medel/lägsta puls under varje pass och jag har inte tänkt så mycket på hur jag har formulerat det här ovan för det verkar vara så många formulerar sig och så är även uppläget på funbeat, där jag reggar min träning.

    ÄtaTränaKämpa

    September 29, 2009

  • Aha..ja men dåså..jag misstänkte att det var på det viset, men jag var tvungen att fråga =)

    Karin

    September 29, 2009

Leave a comment  

name

email

website

Submit comment