Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

Archive for September 17th, 2009

Dagens träning: Eufori!

Vilket pass min PT hade redo för mig idag!

Efter att jag hade joggat i fem minuter som uppvärmning körde vi. Det var hardcore hela vägen!
Jag har ju beklagat mig över mina svaga bröstmuskler. Egentligen är de nog inte extremt svaga, men eftersom jag är så tug så finns det inte en hans att jag skulle kunna göra exempelvis armhävningar på tå.

Så det började vi med. Armhävningar.
Först två set på knä och sista setet på tå, men bara bromsa ner och inte pressa upp.
Sen var det bara överkropp för hela slanten.
Allt var i tre set och med 8-10 reps av varje. Mest stolt är jag över att jag tog 60 kg i marklyft!
Vi gjorde:
liggande hantelpresshttp://www.vuxenforum.se/attachments/sport-traening/6d1233236877-min-traeningsdagbok-hantelpress.jpg,

bicepscurlSkiftande hantelcurl,

liggande tricepspressLiggande tricepspress,

flyeshantelflyes,

stående tricepspress, http://www.muscles.se/wp-content/uploads/2009/01/pushdowns.jpg,

skivstångsrodd skivstångsrodd,

marklyftmarklyft,

chinshttp://ilovemybody.blogg.se/images/2008/chins_14638923.gif,

dipsDips

Alla bilder snodda härifrån

Maxpuls: 166
Snittpuls: 122
Kaloriförbrukning: 390

Efter passet bestämde jag mig för att springa lite på löpbandet.
3 km.
Min kropp var ganska trött då men jag pressade på rätt bra och det hela tog mig 22:50 min.
Vilke innebär:
Tempo: 7:37 min/km
Hastighet: 7,88 km/h
Maxpuls: 192
Snittpuls: 179
Kaloriförbrukning: 297

Sammanlagt brände jag iväg nästan 700 kcal. Härligt!
Jag har reda dödsont i armarna dock, så jag kan bara ana hur det kommer kännas imorgon..
Min mensvärk bleknar i jämföresle..
Nu ska jag till stallet och se efter om min häst lever.

En kvick liten morgonpromenad

Jag och den prickiga tog en hurtig kort morgonpromenad imorse.
Vi gick en liten vända runt en sjö här i närheten och det brukar altid var alite folk i omlopp, kanske inte så mycket en vardagmorgon.
Men idag var slingan överbelamrad av barn. De skulel ha någon form av tävling och ta sig runt sjön så många varv som möjligt.
Söta var de, alla förutom de fyra som stod och kastade sten på fåglarna i sjön.
Jävla ungar.
Flera vuxna gick dessutom förbi utan att säga något.
Jag är inte förtjust i änder direkt, men kasta sten på dem?

Nej, så gör man inte och det förklarade jag nog ganska tydligt för de fyra som såg helt chockade ut över att någon lade sig i deras lek.

Jag borde gå oftare.
Promenader.
Jag gjorde det ofta förr, det är ett skönt sätt att rensa huvudet, få frisk luft, känna sig lite renare inombords.
Men själva tanken på att gå ut och gå är sällan lika lockande som hur skönt det är när man väl är ute och går.
Det finns så många fina promenadstråk här där jag bor också.

Det här var en perfekt  start på morgonen, för frukost och allt.
Om 45 min ska jag träffa min PT och vi ska köra ett pass styrka.
Jag känner mig härligt laddad!

Tid: 25 min
Maxpuls: 161
Snittpuls: 118
Kaloriförbrukning: 182

Hjälp mig komma på fler belöningar!

Jag har ju klarat av delmål 1 och 2.
Första delmålets belöning har jag redan givit mig själv, ett par träningsbyxor och en topp.
Men jag har väldigt många delmål och beta av och jag behöver verkligen tips på olika typer av belöningar.
Ge mig lite nya idéer!

Vad har ni för belöningar för när ni når era mål/delmål?
Måste inte handla om just viktminskning.